דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיפורים קצרים. המקור של השיטות הרוחניות

סיפורים קצרים. המקור של השיטות הרוחניות

בבל העתיקה הפכה להיות עריסה להיווצרות של כל מיני זרמים ושיטות רוחניות. אם לפני תקופת אברהם, הבבלים חיו בשלום, באהבה וידידות, כפי שלימדו אותם ממשיכי דרכו של נח, אז לאחר קפיצת האגו הם החלו להתרחק זה מזה והתחלקו להמון קבוצות.

כל קבוצה, מתוך המשיכה הפנימית שלה, החלה לסגוד לאלוקות זו או אחרת (לתכונה, לכוח). זו לא הייתה סתם סגידה לאבנים או לעצים, אלא לכוחות הטבע. כך הופיעו ריבוי אלים, מאגיה לבנה ושחורה, אסטרולוגיה ושיטות אחרות, שקיימות עד עצם היום הזה.

לכן אברהם חווה טרגדיה אמיתית, כאשר הבין, שהוא צריך להיפרד מכולם וליצור בית ספר ראשי חדש. ההבדל בין בית הספר שלו ושאר הזרמים הוא עצום, מפני שהשיטה שלו מבוססת על שימוש בכוח שלילי לצורך העלאת הכוח החיובי. ואילו הלימוד של שאר בתי הספר בנוי על כך, כדי לפייס את הכוחות השליליים שבטבע ולחיות בשלום ובהסכמה איתם.

אברהם סבר, שבעולם אין שום דבר שלילי, ואם משהו נראה כשלילי, זה רק מפני שאנחנו משתמשים בזה בצורה לא נכונה. ברגע שאנחנו נתחיל להשתמש נכון בכוחות השליליים, בזה שמתעלים מעליהם בעזרת הכוחות החיוביים, אז מיד נתחיל להתעלות. לכן הכוחות השליליים באמת נחוצים לנו, כי הם כולם נובעים מהבורא, שהוא טוב ומטיב, רק שהשימוש שלנו בהם הוא לא נכון.

המערכת הרוחנית מחייבת את האדם לעבוד על עצמו כדי למקם בצורה נכונה את התכונות השליליות והחיוביות שלו.

לכן אברהם, בזה שהפיץ והסביר את השיטה שלו, חווה תקופות רציניות מאוד של התנגשות עם בני ארצו. כתוצאה מכך הוא נאלץ לעזוב את בבל העתיקה ולהתנתק לגמרי בלב ובמוח מכל מה שהיה בשלב הקודם, כלומר, להתכחש לחלוטין לפוליתיאיזם (ריבוי אלוקות) וכל מיני שיטות רוחניות. כי הוא ידע, שקיימים רק:

אדם,

חברה, שבה האדם רוצה להידמות לבורא,

הבורא עצמו.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 1, 15.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סיפורים קצרים. האבא הרוחני של האנושות
סיפורים קצרים. הדרך הלא קלה של אברהם
סיפורים קצרים. פוליתיאיזם או הנהגה יחידה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest