דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סינוסואידה רוחנית

סינוסואידה רוחנית

במכתביו ומאמריו בעל הסולם מסביר את המצבים של  עליות וירידות ברוחניות, הוא אומר שיש בהן חוקיות.

כשאנחנו פועלים בעולם שלנו, אנחנו לא חושבים על כך שצריכים להיות שינויים כלשהם, כמו למשל מצבים מוצלחים שהופכים להיות מצבים לא מוצלחים. אנחנו כל הזמן שואפים קדימה. ואילו בעולם הרוחני, לא. כאשר אנחנו באמת נכנסים בצורה רצינית לתהליך רוחני, אנחנו מתחילים להבין ולתפוס שצריך לקחת בחשבון גם את העליות וגם את הירידות. מה גם שהמצבים האלה באים בזה אחר זה בהתחלפות ביניהם, הרי הירידות לא פחות חשובות מהעליות, לכן עלינו להתייחס אליהן באופן רציני ביותר ורצוי להתייחס אליהן בדיוק כמו לעליות.

באיגרת כ"ה בעל הסולם כותב שירידה שנועדה לצורך העלייה הבאה, נחשבת לעלייה ולא לירידה, וזה באמת כך. בדרך אל מטרת הבריאה האגו גדל, ומעליו אנחנו בונים חלק אלטרואיסטי. אחר כך מתווסף עוד אגו ואנחנו שוב מכסים אותו באלטרואיזם. וכך אנחנו עולים: עלייה – ירידה, עלייה – ירידה. ואין מה לעשות בקשר לזה. לכן עלינו להתייחס לירידות באופן שווה, כמו לעליות. מפני שתחילה גדל בנו האגואיזם, ואחר כך אנחנו בונים מעליו עלייה רוחנית, אנטי אגו, מכסים את האגו בתכונה אחרת שהפוכה לו. וכך ירידות ועליות מתרחשות בפאזות: 1 – 2, אחר כך 3 – 4 וכולי. לכן לא תיתכן עלייה בלי ירידה.

אפשר להביע את זה גם בצורת סינוסואידה: עלייה – ירידה, עלייה – ירידה. ככל שהירידה גדולה יותר, כך בהתאמה העלייה גדולה יותר. כך הן קשורות זו עם זו. בעבודה רוחנית הכול מתחיל מירידה, מלילה, מחושך. כמו שנאמר בתורה: "ויהי ערב, ויהי בוקר, יום אחד".

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 31.03.2019

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/rNW36

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest