דף הבית / המשבר ופתרונו / סין מוכנה לרדת מהפסים

סין מוכנה לרדת מהפסים

דעה: הגל האחרון של המשבר לא יתחיל מאמריקה שמדפיסה דולרים באופן אנוכי, ולא יתחיל מאירופה, השוכבת בבית חולים, אלא מהמפעל הסיני העולמי המחומם יתר על המידה.

הוועדה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית הסינית הודיעה על מדיניות של ליברליזציה של המגזר הפיננסי. לאיכרים מותר לקבל ערבות ולמכור קרקעות. בשל הזדקנות האוכלוסייה ניתנה רשות להוליד ילד שני במשפחה. הוכרז על הומניזציה בעונשים. הרפורמות יחזקו את שער היואן (מטבע סיני), שלזה כל כך מחכים בארה"ב!

אבל הרפורמות אינן פותרות את שתי הבעיות העיקריות ביותר של סין: עלייה חדה בחוב, שמתקרב במימדיו לחוב האמריקאי והאטה בצמיחה הכלכלית. לשנות את הכיוון של הכלכלה מייצוא לביקוש מקומי דורש זמן שאינו עומד לרשותה לסין, אבל המאמצים האלה הביאו לעלייה חדה בעלות של כוח העבודה.

כל מה שהסינים עשו עד עתה בכלכלה היה חכם, אבל חלון הזמן הולך ומצטמצם במהירות רבה.

סין היא הקטר האחרון של הכלכלה העולמית. כאשר הוא ירד מהפסים, זה יהיה המשבר העולמי במלוא מובן המילה. ואנחנו, סוף כל סוף נפסיק לסבול.

תגובתי: המשבר יהיה מלא במימדים שלו לרוחב ולעומק, כאשר האנושות תהיה מסוגלת לתפוס אותו בצורה נכונה כמשבר של ההתפתחות האגואיסטית של הציביליזציה שלנו. אנחנו צריכים להגיע להכרת הרע של הטבע האגואיסטי שלנו. למרות שאנחנו רוצים להיות בו, כי אין לנו טבע אחר, אבל יוכר הצורך לשנותו לטבע ההפוך, לא לטבע של קבלה אלא לטבע של השפעה, להחליף את השליליות לחיוביות.

ודאי שאין זה בכוחנו, אבל החיסרון וההשתוקקות שלנו להיפטר מהתכונה המזיקה של האגו ולרכוש את התכונה המועילה של האלטרואיזם, יזמינו את התיקון ההדרגתי שלנו. בתכונה החדשה אנחנו נרגיש את המציאות האלטרואיסטית החדשה, למעלה מההגבלות של האגו, למעלה מזמן, תנועה ומקום, כלומר נעבור למצב של נצחיות ושלמות.

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך את הירידה לעלייה!
סין – הפלא הגיע אל סופו
סוף הפלא הכלכלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest