דף הבית / חינוך, ילדים / סימני התנועה לאינטגרציה

סימני התנועה לאינטגרציה

Laitman_2011-02-03_4456_w.jpg

בואו נסתכל על החברה העתידית, החברה של צריכה חכמה, כעל דבר הכרחי וחיוני מנקודת מבטו של הטבע שמוביל אותנו לזה. נניח, שאנחנו כמומחים בתחומים מסוימים, רואים את ההכרחיות הזאת ואת התוצאה שאליה צריך להגיע.

יש רצוי ויש מצוי. רצוי, זה לא מפני שמישהו רוצה את זה, אלא מפני שהטבע מציג לנו את זה כמצב הבא שלנו. איננו יכולים לעשות דבר, אנחנו צריכים להבין שהוא הכרחי!

לפי המשבר הכללי שבו נמצאת האנושות, אנחנו רואים שהעולם מתקדם לאינטגרציה. זהו גם משבר במשפחה וגם משבר דמוגרפי במדינות שונות. זהו משבר של ניתוק, דיכאון, סמים, משבר בחינוך, פירוק התא המשפחתי, כלומר, משברים פרטיים מתאחדים למשבר אחד כללי. ובזמן האחרון התווסף לזה גם המשבר הכלכלי, שנמשך כבר כמה שנים. מדברים עליו כבר עשרות שנים.

אבל המשבר הרי לא נוצר על ידי מישהו בכוונה כדי ליצור מחסור או עוד צורך מסוים, ובזה לתת למישהו איזו אפשרות להרוויח מזה. אלה הם אפקטים צדדיים ותנודות קטנות שקיימות מעל למגמה הכללית, אך הם אינם משמעותיים.

אני רואה כיצד גוברת המגמה של האנושות ליתר תלות הדדית, ואין זה תלוי בנו. אנחנו רואים מדינות ש"סוגרים להן את החמצן", ואין כל צורך להילחם, הן מייד נכנעות, מפני שכל מדינה היום חייבת להיות בקשר של הספקה הדדית עם המדינות האחרות.

לכן אנחנו רואים את כל המגמות האלה שעליהן כותבים היום הרבה מאוד. העולם הוא גלובלי, העולם מקושר הדדית, ואין לאן לברוח מזה. הטבע מוביל לזה יותר ויותר את כל האנושות. מאחר והטבע עצמו הוא אינטגרלי והכול מקושר בו באופן הדדי, שזה נובע מכל החוקים שלו, אז גם החברה האנושית הולכת לקראת זה.

מתוך התוכנית "המשבר הגלובלי. מחסור במשאבים", 01.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סוף התפתחות האגו
התיקון בא מבפנים
בכוחות משותפים נגד האגו האישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest