דף הבית / אקטואליה / סיום המשחקים האולימפיים

סיום המשחקים האולימפיים

הערה: לאחר סיום האולימפיאדה בברזיל, החלו המשחקים הפאראולימפיים, אולימפיאדת הנכים. לראשונה מזה 56 שנה בהן מתקיימים משחקים אלו, נמכרו רק 12% מהכרטיסים. תחרויות הנכים עברו מאולמות הספורט לפארקים ולמגרשים פתוחים שעבורם אין צורך לשלם. נכים ממדינות רבות לא יכלו להגיע לאולימפיאדה, משום שלא שילמו עבורם את עלות הנסיעה.

התייחסותי: למרבה הצער המשחקים האולימפיים מיצו את עצמם. הספורטאים מתאספים כדי "ללכת מכות". זו כבר לא אולימפיאדה. זו אינה חגיגה של ספורט, ולא חגיגה של הישגיו הפיזיים של האדם. פוליטיקה, כימיה ותרופות, חדרו  עמוק  לענף הספורט, מפני שהמטרה הפכה להיות ניצחון בכל מחיר, לא שיתוף הפעולה ולא הספורט עצמו. במקום שהאוליפיאדה תהיה פסטיבל של ידידות, היא הפכה למלחמה! לכן רבים כבר לא רוצים לעסוק בזה.

הערה: אפילו אם לוקחים את אולימפיאדת הנכים, אז תמיד היה כלפיה יחס של חמלה ורחמים, ואנשים היו מגיעים לצפות במשחקים.

התייחסותי: היום אין חמלה ואין רחמים. כאשר סמים וכל מיני תוספים חדרו לתוך ענף הספורט, הוא הפסיק להיות ספורט והפך לתחרות של כימאים, ובכך הכול הסתיים.

שאלה: באיזה ספורט אתה תומך?

תשובתי: אני בעד ספורט נקי לחלוטין, שלא יקנו ספורטאים ושלא ישלמו להם דבר. ספורט צריך להיות חובבני. הוא לא צריך להיות אירוע מדיני. אבל האנושות כבר לא תחזור לאירועים מסוג זה בשום צורה, מפני שהיא מתקדמת בהתאם לאגו ההולך וגדֵל, לכן האולימפיאדה מיצתה את עצמה. האגו האנושי לא יאפשר לנו לקיים אירועים כגון אלה כפסטיבל או חג. ויחד עם זאת תגרה ותחרויות גסות ונוקשות לא יעניקו לקהל שום התרשמות. בסופו של דבר כל הספורט יגיע לסיומו, אפילו הכדורגל, מפני שאי אפשר לקבוע ניצחון ספורטיבי באמצעות כסף.

הערה: התחזיות שלך אינן אופטימיות.

תגובתי: התחזיות שלי היו כאלה גם לפני 15-20 שנה. והיום על אחת כמה וכמה הן פשוט מתחילות להתממש בפועל.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 24.8.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest