דף הבית / כלכלה / כסף / סחר החליפין גורם לקירוב!

סחר החליפין גורם לקירוב!

Laitman_2012-06-07_5947_w.jpg

ידיעה: משבר החוב באירופה גרם לספרד להיזכר בסחר החליפין. אזרחים מן השורה שהתייאשו למצוא עבודה מחפשים להינצל דרך חליפין של סחורות ושירותים. במדינה עם רמת שיא של אבטלה, גוברת הפופולריות של "בנק הזמן", שבו המטבע הוא שעות העבודה. לדוגמה, אנשים עובדים כנהגי מוניות בתמורה לסיוע בתיקונים שיינתן על ידי לקוח אחר של אותו הבנק.

ארגונים מסוג זה הופיעו לראשונה במאה ה- 19 בארה"ב ואירופה, היכן שהסוציאליסטים רצו להוכיח בצורה מעשית שמחירי המוצרים והשירותים חייבים להיות קרובים יותר למציאות. בבנקים האלה האנשים מתחשבנים בשעות עבודה. לעבודה של כל אחד יש ערך שווה: עלות שעת עבודה של תופרת היא אותו הדבר כמו שעת עבודה של עורך דין. בחשבונות של הלקוחות מצטברת כמות מסוימת של שעות עבודה שאותן ניתן להמיר לכל מיני שירותים (לדוגמה, שעה של שיעור באנגלית תמורת תספורת).

תחייתה של מסורת מסוג זה מפחידה את הכלכלנים. העלייה במספר מערכות החליפין מסוג זה מכניסה את כלכלת ספרד יותר עמוק לשוק השחור, מוציאה אותה מפיקוח של רגולטורים ורשויות המס. אולם, ישנם מומחים שרואים בארגונים מסוג זה כוח מייצב עבור האנשים שאינם מסוגלים למצוא עבודה – האפשרות של חליפין ועזרה הדדית מסייעת להם להתמודד עם המצב, שאחרת היה בלתי נסבל.

הספרדים נהנים לבוא לירידים של סחר חליפין, שבהם ניתן להחליף ספרים ורהיטים למוצרי מזון או מוצרים אחרים.

התייחסותי: זה כבר מרכיב של הדדיות, עזרה הדדית, והוא ימשיך להתקיים עד שהמדינה לא תהיה באותה המידה אוהדת כלפי העם, וכל החברה תקבל את הצורה של עזרה הדדית. ובינתיים, סחר חליפין מסוג זה, ללא מס, לא ימצא חן בעיני המדינה, אפילו אם הוא עוזר לאנשים לשרוד. הצעד הבא הוא ארגון של רשת עצמאית של קנייה ומכירה של סחורות ושירותים, ללא מתווכים ותוספות מחיר של מאות אחוזים.

לאחר מכן, רשת כזאת תכתיב את המחירים שלה ואת המוצרים החיוניים ליצרנים. בצורה כזאת ניתן להביא את המחירים למוצרים החיוניים לרמה מינימלית. לאחר מכן, לקחת על עצמה לעשות בהתנדבות את כל העבודה במתן השירותים לאוכלוסייה, לערים, ובכך להוריד את ההוצאות של הרשויות, ובהתאם לכך להוריד את המיסים (היטלים) מהאוכלוסייה. כמו כן אפשר ליצור ארגון של פעילות תלמידים בקבוצות, שיעורי עזר, חוגים וכן הלאה.

ידיעות קודמות בנושא:
בספרד – יותר מ-5 מיליון מובטלים!
שיעור האבטלה בספרד – יותר מ-21%
האירופאים נוסעים אל מעבר לאוקיינוס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest