דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / סוף מעשה במחשבה תחילה

סוף מעשה במחשבה תחילה

laitman_2010-03-15_9987_us-70.jpg

זוהר: פרשת לך לך, סעיף קט"ז: אוי לרשעי עולם הללו, שאינם יודעים ואינם מסתכלים כדי להבין, שכל מה שיש בעולם מהקב"ה הוא. שהוא לבדו עשה ועושה ויעשה את כל המעשים כולם שבעולם. שהוא ידע מראש מה שיהיה בסוף. שכתוב, מגיד מראשית אחרית. והוא צופה ועושה מעשים מראשית, כדי לחזור עליהם ולעשותם בשלמות לאחר זמן.

סוף מעשה במחשבה תחילה, כי הכול מסובב מהבינה אל הכתר ומהכתר אל הבינה. ביניהם, בחלק העליון של הפרצוף השייך לעליון, מתבצעת כל העבודה על החלק התחתון של הפרצוף, מז"ת דבינה ולמטה, עד המלכות. בהימצאנו במלכות איננו רואים מתוכה, לא את הסיבות של הפעולות הנעשות המגיעות מבינה, ולא את המטרה שכל זה צריך להביא אותנו אליה, הנובעת מהכתר. הרי אנחנו מנוגדים להם בתכונות שלנו, עד שהמלכות תרכוש את תכונות הבינה, היא לא תוכל להבין את הכתר, את ההנהגה העליונה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 22.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
שמות הבורא
עולם עליון דרך הראי של העולם הזה
תנועה נצחית הנותנת חיים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/MF6BQ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest