דף הבית / המשבר ופתרונו / סוף העולם והחלום האירופאי

סוף העולם והחלום האירופאי

דעה (ט. סדלצ'ק, Sedlachek, מתכנן אסטרטגי ראשי של בנק CSOB, חבר המועצה הלאומית הכלכלית של צ'כיה): אירופה היא יבשת מיוחדת. אנחנו נחשבים כמייסדי התרבות המערבית אך בו בעת אנחנו מחכים למשבר מאז הברית החדשה. אין שום דבר חדש בהרגשה שמשהו קורס. אז, זה היה מבחינה רוחנית ומוסרית, והיום הדגש הוא על ההיבט הכלכלי והפוליטי.

במשך זמן רב המערכת נראתה ללא דופי, אך כאשר היא תגלה את הצדדים החלשים שלה, היא תתחיל להכניס תיקונים. בדרך כלל מוכרחים לבצע תיקונים בזמן הכי לא מתאים, בתקופת הירידה הכלכלית אנחנו מצמצמים את ההוצאות, אף על פי שאמור להיות ההיפך. אבל אין כאן מה לעשות.

יש לנו לאירופאים נטייה לקנא באמריקאים בגלל החלום האמריקאי שלהם. אך האירופאים לא מסוגלים למצות את החלומות הנעלים ההומאניים שלהם באמצעות שני רכבים ובית פרטי. החלום האירופאי החדש מכוון דרך העושר החומרי אל ערכים עמוקים יותר.

דווקא אירופה יכולה להיות הכוח המניע של השקפת העולם החדשה שמדברת על נצחיות, על תרבות ועל הרוח האנושית. דווקא עכשיו החלום האירופאי מקבל צורה מוחשית יותר ויכול להיות מבוקש בכל העולם. סביבה כזאת היא בעיקרון הפרויקט האירופאי, והוא יכול להיות, ואף הופך כבר, לפרויקט עולמי. אי אפשר להמציא או להזמין חלום, הוא פשוט צריך להיוולד.

התייחסותי: למרות הספקנות, אני רואה בזה התחלה של ניצנים של העולם האינטגרלי. בוודאי שהם עדיין אינם מוכרים כלל על ידי האירופאים, אך בהחלט יצמחו, אפילו אם בדרכם יופיעו הפרעות רבות. אנחנו מוכרחים להמשיך להפיץ את רעיונות העולם האינטגרלי והם יחדרו בכל שכבות האנושות ויהיו מוכרים כנחוצים.

  ידיעות קודמות בנושא:
הקריטריון היחיד
ניוטון על שחרית ימי העולם
משבר התרבות האירופאית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest