דף הבית / משבר עולמי / סולם לעולם אין סוף

סולם לעולם אין סוף

laitman_2009-04_9136_70.jpg

שאלה: אם בזמן הלימוד בספר הזוהר אנחנו רוצים למשוך את האור המקיף, מדוע אנחנו קוראים אותו עם פירוש הסולם ולא את ספר הזוהר המקורי?

תשובה: קודם כל, ספר הזוהר עצמו כתוב בארמית, השפה שדיברו בבבל העתיקה, שפה שאינה מובנת לקורא המודרני. חוץ מזה, השפה הארמית מלאה משלים גשמיים ואם לא נקרא אותה עם הפירוש הקבלי הסולם, לא נהיה מסוגלים להתנתק מהדימויים החומריים.

לכן, השילוב שבעל הסולם עשה בין פירושו לספר הזוהר, מכניס אותנו להבנת ספר הזוהר ואנחנו מתחילים לראות את כל הטקסט דרך "ג' הקווים". הרי בלי ג' הקווים לא ניתן לגשת לתורה בצורה הנכונה.

כל התורה נכתבה בג' הקווים: צריך לקחת את שני הקווים שניתנו לנו מלמעלה, ימין ושמאל, הרצון והאור, ולשלב אותם יחד בצורה הנכונה. בשילוב הנכון ביניהם אנחנו בונים את הנשמה שלנו. לכן זה בלתי אפשרי ללמוד את ספר הזוהר בלי פירוש הסולם.

כשהדור שלנו הגיע למשבר הגלובלי שמתגלה בין הנשמות, ללימוד חכמת הקבלה ולשלב התיקון, מתגלה גם האמצעי המתאים לכך שנקרא "פירוש הסולם" והוא מתווסף לספר הזוהר. כעת אנחנו יכולים להשתמש באמצעי הזה במלואו.

אנחנו ב"קבלה לעם" עשינו את הטקסט קל ופשוט עוד יותר, הורדנו פרטים טכניים מסוימים כדי שיהיה נגיש יותר לקורא המודרני, לכן קראנו לו "זוהר לעם".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.3.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest