דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סולם למעלה בצבעים שחור לבן

סולם למעלה בצבעים שחור לבן

laitman_9156_1_wp.jpg

"והנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה, והינה מלאכי אלקים עולים ויורדים בו" (חלום יעקב, פרשת ויצא)

מתוך דברי הרב"ש: ""מה זה מלאך אלקים", אלה אנשים, שאומרים, שהם שנשלחו בעולם הזה, לעשות תיקונים, הם נקראים מלאכים. "עולים ויורדים בו". אם הם רואים שהם במצב הירידה, חושך, אז צריכים לדעת מקודם היו עולים, אחרת אי אפשר להרגיש שהוא נמצא בירידה… נמצא, בשיעור שהוא רוצה לעשות טוב, בשיעור הזה הוא יכול לראות איך שיש לו רע."

הדברים הללו שייכים במיוחד לעבודה בקבוצה. ככל שאדם משתדל לעשות טוב, כך הוא מגלה מהר יותר שאינו מסוגל לכך ואין לו שום סיכוי להתקדם. כדי לגלות חושך אמיתי, חייבים תחילה לעלות. כמו שנאמר: "יתרון האור מתוך החושך".

צריך קודם לעלות, לקבל תכונות חדשות, אבחנות חדשות, להיות קרוב יותר להשפעה, כדי לראות אחר כך מתוך זה את מה שמתרחש בך. ואז אתה תמיד תראה בתוכך יותר חושך.

מובן, שהחושך הזה לא נוצר עכשיו, אלא פשוט מקודם לא שמת לב אליו. אבל על ידי כך שהתעלית מעליו ויכולת להשוות את התכונות, הערכים, אז עכשיו אתה רואה שהיית בחושך, בתוך התכונות האגואיסטיות שלך.

לכן, אנחנו צריכים להשתדל להימשך רק לטוב, והרע יתגלה בעצמו. ישנם אנשים שמחפשים דווקא את הרע, מחפשים וטובעים בו. אבל הרע האמיתי מתגלה רק מתוך העלייה והשמחה, על ידי ההבנה: כמה טוב שהתגלה הרע, וגם אם האדם מגלה את הרע אז הוא שמח. זה סימן שהרע הוא דבר מטרתי שמתגלה בדרך ומוביל לעלייה.

אבל אם האדם נופל ומתייאש, אוכל את עצמו, זה סימן שהוא בינתיים לא בדרך הנכונה. חייבים להתקדם גם בקו שמאל ולא רק בקו ימין, בכך שצועד בשתי הרגליים קדימה. אבל אסור לשקוע בקו שמאל, בירידה.

אם האדם נתמך על ידי הסביבה, הספרים, מקשיב למורה, לומד ומבין שצריך לחשוב רק על ההתקדמות החיובית שמחכה מקדימה, ולא לחשוב על שום דבר רע, אלא רק על גדלות המאציל, אז הוא חוסך זמן וכל הזמן צועד קדימה. למרות שבדרך למעלה קיימים מצבים "שחורים" ו"לבנים". ודווקא שם, איפה שהכול נראה לו מקודם "לבן", הוא מגלה עכשיו את ה"שחור", וכך כל פעם יותר ויותר. זה אומר, שהוא מגלה את קו השמאל בעלייה.

מתוך ההכנה לשיעור, 11.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קופת חיסכון לייאושים יקרים
רק טיפש אוכל את עצמו
חובתו של התלמיד – להיות בשמחה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest