דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוכה – כדי להיות מוכנים להיוולד

סוכה – כדי להיות מוכנים להיוולד

מיכאל לייטמן

כאשר אני בונה מעלי סוכה – כיסוי לאגואיזם שלי, ומחביא אותו בצל, ובכך מסתיר מהאור 99% מהרצונות שלי ליהנות – אני מתחיל לראות 1% של האור. כך אני משאיר מכל האור רק קרן אור דקה (קו דק), ובה רואה את הבורא. אני מתחיל לגלות בה בהדרגה את התכונות החדשות שלי, שזה נקרא "אושפיזין" (אורחים) – אלה התכונות המתוקנות שלי, שהצטרפו להשפעה.

כך בהדרגה, במשך שבעת ימי סוכות, כל התכונות שלי עוברות שינוי. חוץ מלימוד והרבה פעולות נוספות שנעשו על ידי, הייתי צריך עוד להתחבר לנשמות אחרות, אבל תמיד שכחתי זאת, כי זה נראה לי לא חשוב וכהתרחקות מעבודה רוחנית.

אבל אם אני אעלה בחשיבות את הדברים ה"לא חשובים" האלה, מעל לכל, מעל לראש שלי, למעלה מהדעת, ואתן להם חשיבות, בכך שאבנה מהם את הגג שלי, שישלוט עלי, אז אני אמצא עצמי באוהל שלי (בסוכה שלי), בדומה לעובר, שבהתכוננו להיוולד, מתהפך עם הראש כלפי מטה, משנה את הערכים שלו. כך אני אכנס לתוך סוכה, להסתר כלפי הרצון שלי ליהנות. האדם בעצמו בונה הסתר זה על האגואיזם שלו, במקום שהבורא יסתיר עצמו ממנו.

סוכה, סככה, שאותה אנחנו בונים בחג הסוכות – זה סמל לכיסוי (מסך), שהאדם חייב לבנות על הרצון שלו בשלב הראשון של עבודתו הרוחנית, בכך שאוסף את כל "העודפים" (הפסולת) ומעלה אותם מעל עצמו, ובזה מרסן את האגו שלו. עכשיו האגו שלו נמצא בהסתרה והוא מוכן לשבת (סימן של מצב קטנות) בתוכה שבעה ימים של סוכות (חג"ת נה"י), עד שכל רצונותיו יכנסו תחת הסככה.

מתבצע מהפך – בדומה לוולד שמתהפך לפני הלידה עם ראשו כלפי מטה, ברחם אימו, או בדומה לאדמה שחורשים אותה, בכדי להעלות שיכבה תחתונה למעלה. כך כל הדברים שהיו חשובים לאגואיזם מאבדים את חשיבותם, והדברים הלא חשובים, השפעה ואיחוד, הופכים לחשובים ביותר, ומהפסולת (העודפים) של המצב הקודם נבנית מדרגה חדשה.

כך בעזרת האור, אנחנו בונים מדרגה אחר מדרגה – מאותם הרצונות, שקיימים בנו.

רשומות קודמות בנושא:
אור של חג הסוכות
בהתחברותנו, אנחנו עוזרים זה לזה
חגים – איחוד הנשמות

One comment

  1. באור טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest