דף הבית / המשבר ופתרונו / סוד עשרת השבטים, חלק 1

סוד עשרת השבטים, חלק 1

אנחנו לא נבין את התהליכים העולמיים המודרניים אם אנחנו לא נברר את אותו המצב שהפך למצע, לסיבה האמיתית ולאב הטיפוס שלהם לפני קרוב ל- 4,000 שנה.

אז, בבבל העתיקה, בזמן המשבר האנלוגי של האנושות, התהוו שתי תפיסות של התפתחות. מלך בבל, נמרוד, הוביל את הרוב בדרך ההתפתחות הטבעית, ואילו החכם וכוהן הדת הבבלי, אברהם, קרא לאנשים לעלייה למדרגה איכותית חדשה.

שאלה: אברהם היה אידיאולוג ופילוסוף בכיר, אישיות מכובדת. בשביל מה היה לו צורך ב"מהפכה"?

תשובתי: הוא חיפש מוצא מאותו המצב שנוצר בעָם. הנסיבות חייבו אותו להתאחד, אבל אנשים לא יכלו יותר לחיות יחד. להיפך, האגו גדל בהם בכזאת צורה, שהם התחילו להציק זה לזה, לשנוא זה את זה.

הפתרון של נמרוד היה פשוט, "גשמי": "אנחנו פשוט צריכים להתפזר ולחיות בנפרד, ודאי תחת ההנהגה שלי". כך מתפזרים דיירים של דירה משותפת כדי להפסיק את המריבות.

אבל אברהם אמר דברים אחרים: "אסור להתפזר, מפני שחוק הטבע הוא חוק, ואין לאן לברוח ממנו. פעם כדור הארץ בכל מקרה יהפוך להיות צפוף. ולכן לא צריך להמציא שום דבר. הטבע, ההתפתחות, דורשים מאיתנו איחוד. אנחנו צריכים להתאחד מעל האגו".

ודאי שמעטים שמעו בקולו של אברהם, כמה עשרות אלפי בני אדם מתוך שלושה מיליון בני אדם. כי ההחלטה הזאת היא לא פשוטה, הרבה יותר פשוט להתפזר. כך או אחרת, חסידיו הלכו אחרי אברהם, יצאו ממצרים ונשאו את הרעיון הזה של "ואהבת לרעך כמוך", בכך שגילמו ומימשו אותו ביניהם.

הייאוש מלכתחילה שלט באנשים הללו, הם לא יכלו יותר לחיות עם האגו, רצו לעשות משהו איתו, להיפטר ממנו. זאת הסיבה שהמטרה שהוצבה על ידי אברהם משכה אותם לא לחיות סתם חיים נורמליים, לא סתם להפסיק לריב, להתקוטט זה עם זה, אלא לעלות למשהו חדש. דווקא העלייה למדרגה הבאה משכה אותם, מפני שהיא לא דרשה לכבות את האגו, אלא להשתמש בו לעלייה.

שאלה: איזה אנשים מוזרים. לא רצו לחיות בבתים שלהם, ב"דירות נפרדות", אלא העדיפו על פני זה עלייה לגובה רוחני. יוצא, שהבסיס של העָם שלנו הפכו להיות החבר'ה המדוכאים הללו שהלכו אחרי אברהם?

תשובתי: ודאי. הדיכאון דווקא "דחף" אותם כלפי מעלה. הייתה להם הבנה אחרת לגמרי של המשבר, הם הסתמכו על כך שהוא יעזור להם למצוא את משמעות החיים, של הקיום.

נו, והאחרים בחנו את המשבר באופן תכליתי: "נפתור אותו ונמשיך לחיות בצורה נורמלית".

בסופו של דבר, אנשים התחלקו בצורה חדה לשני מחנות שהדרכים שלהם נפרדו באופן קיצוני.

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", חלק 5, 03.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שואפים למרחקים
אברהם ונמרוד: ויכוח שנמשך עד ימינו
מה מקורנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest