דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / סוד ספר הזוהר

סוד ספר הזוהר

מסוכן ללמוד את ספר הזוהר עם רצון שעדיין לא השׂיג בשלות ובגרות, שעדיין לא מיצה את עצמו בעולם הזה ושלא הבין שאין מה לעשות בו חוץ מלעלות ממנו אל עולם התיקון. רק אם האדם מחפשׂ את המשמעות בחיים ומרגיש שחייב למצוא בשביל מה לחיות, אז הוא יכול לפתוח ולגלות את חכמת הקבלה.

אך אם בינתיים שאלה כזאת אינה קיימת אצלו, אז הוא מתחיל לפרש אותה בצורה אגואיסטית ולהתאים אותה לטובת הרווח והתועלת שלו, והוא משקר לעצמו שבכך מתקן את עצמו. הוא מתחיל לסחור בה ולהשתמש בה כנשק עבור האגו שלו, לא נגד האגו, אלא עבור הכיבושים שלו, ובמקום סם החיים הוא יהפוך אותו לסם המוות, עבורו ועבור אחרים.

לכן המקובלים חששו לגלות את חכמת הקבלה והמציאו הרבה איסורים: גיל 40 והנחיצות בלימוד קודם של כל התורה, וקיום מלא של כל המצוות, ובכלל הפחידו אותנו שניתן להשתגע מזה, כדי לדחות באופן סופי את האדם. כי הרי האגואיזם היה בתהליך של ההתפתחות שלו.

בספר הזוהר עצמו כתוב שהוא עתיד להתגלות רק באחרית הימים, כשתתגלה החכמה הזאת לתיקון העולם, שכבר מוכן לתיקונים. ואז באים המקובלים שאומרים לנו שהזמן הזה הגיע! לכן בכה רבי שמעון כי לא ידע כיצד לכתוב את ספר הזוהר, שאם יתגלה טרם זמנו, הוא יכול להסב נזק. ולכן הוא כתב אותו בעזרת רבי אבא, בצורה של צופן סודי. אנחנו קוראים את ספר הזוהר ואיננו מבינים איפה כאן, מאחורי רבי אבא, מסתתר רבי שמעון שבכה על גילוי הסוד הגדול? רבי שמעון השתמש ברבי אבא כמו ב"מגן", התלבשות חיצונית, אפשרות לכתוב באופן נסתר.

האדם יוכל לגלות את הסוד שהוסתר על ידי רבי שמעון, רק בתנאי שיחדור דרך הלבוש ההגנתי של רבי אבא. אז הוא יוכל לקבל את המסר הסודי של רבי שמעון, ועד אז הוא לא יוכל לקרוא אותו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 14.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בכייתו של רשב"י
רשות לגלות את חכמת הקבלה
הכוח הנסתר של התורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest