דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוד סוגי האופי הזכים

סוד סוגי האופי הזכים

ערך הפוך בין "אורות" ו"כלים", זה חוק שפועל ומתקיים מתחילת העולם ועד סופו. הוא נובע מזה, שככל שהכלי, הרצון, הוא יותר גדול, יותר "עבה", כך מתגלה על ידו אור יותר גדול. במילים אחרות, האור מתגלה בחלק ה"זך" על ידי החלק ה"עב".

החלק ה"זך", ה"שקוף", שממנו מתחילה גדילת הכלים, נקרא "כתר". החלק ה"עב" של הכלי נקרא "מלכות". לכן ה"מלכות" קובעת את גודל האור שיהיה לנו ב"כתר".

החוק הזה זהה לכל עשר ספירות של כל דבר: של תא קטן, של איזה חלק של העולם או של כל המציאות.

בעצם בחוק של ערך הפוך בין "אורות" ו"כלים" ישנם שני חוקים:

• חוק אחד, לפי גודל הרצון אני מגלה את הבורא. כלומר, לפי כמה שאני רעב, אני מגלה את הטעמים שבאוכל.

• חוק שני, זה חוק של השתוות הצורה: ככל שהכלי שלי הוא יותר "זך", כך הוא נמצא בהשתוות הצורה עם אור יותר גדול ויותר גבוה.

יוצא, שיש לי את החלק ה"עבה" של הכלי שעל ידו אני מושך, מגלה את האורות, ויש לי את החלק ה"זך" שבכלי, שעל ידו אני מרגיש את האורות האלה.

מכאן בעולם הזה יוצאות הרבה מאוד תוצאות, שבהן אנחנו מבולבלים לגמרי.

למשל, כדי להגיע לשיא בסוג כלשהו של אמנות, אנשים צריכים ללמוד הרבה מאוד והם צריכים דווקא להיות אנשים מאוד אכזריים, "גסים", "מגושמים". מהצד נדמה, שהם פורחים אי שם בספירות עליונות, אבל בפועל הם אנשים די "כבדים".

כי "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו". וזה נובע דווקא מערך הפוך בין "אורות" ו"כלים", אפילו כאן, בעולם הגשמי. כדי להשיג משהו גבוה, זך, אתה צריך לעבור את כל הדברים בחיים, רק אז אתה תוכל ליצור איזו יצירה אמנותית גבוהה ועדינה. אם אתה בעצמך "התלכלכת" היטב, אז מתוך הלכלוך הזה אתה מסוגל להשיג את הפסגה.

לכן, כאשר היינו מכירים יותר מקרוב את "סוגי האופי הזכים", היינו מגלים משהו אחר לגמרי, כי בהם יש הכול.

לכן, ה"זכות" וה"עביות" הם קשורות זו לזו. כי היחס בין "יש מיש" ו"יש מאין" הוא הפוך. מצד אחד "יש מיש" צריך להציג את עצמו, ומצד שני, "יש מאין" צריך לגלות את מהותו ואת הקוטב הנגדי, שאין לו. מכאן באה ההשגה.

אנחנו מתקדמים יותר ויותר, "מתלכלכים", נופלים לתוך הבוץ, הדורות מתדרדרים לתהום, ודווקא זה מכין אותנו להשגה זכה מאוד. לפי "יש מאין" אני מגלה את האור לפי ה"עביות" של הרצון שלי, ולפי "יש מיש" אני מגלה את האור לפי דרגת ה"זכות" שלי.

ולכן בתוך הרצון שלי יש שני חלקים: החלק ה"עב" שהוא מושך את האור, וה"חלק" הזך, שהוא מקבל את האור.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר" של בעל הסולם, 27.02.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest