סוד לידת הנשמה

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הקבלה במצוקי דרגות

שאלה: איזה קשר קיים בין שורש נשמתו של האדם והיכולת שלו או אי-היכולת שלו להתחבר עם נשמות אחרות?

תשובתי: לכל אדם בעולם יש שורש נשמה, ניצוץ רוחני, הנקודה שבלב. הנקודה הזאת יכולה להתפתח בכזאת מידה, שהאדם ירגיש משיכה למשהו נעלה יותר, מעבר לגבולות העולם הזה, ואז הוא מגיע לחכמת הקבלה ונכנס לקבוצה.

ישנם גם כאלה בני אדם שאצלם הנקודה הזאת עדיין לא התפתחה, וכל אחד מהם חי את החיים הגשמיים הפרטיים שלו. אך אפילו אם באדם "בוערת" הנקודה הפנימית הזאת, והוא משתוקק להשיג את הרוחניות, את הבורא, את מטרת חייו, את משמעותם, זוהי בסך הכול נקודה ולא יותר.

מה לעשות הלאה? – חייבים להבין שנשמתו של האדם מתהווה מאותם הניצוצות הרוחניים שהוא מצרף אל נקודת הנשמה שלו מכל אחד משבעה מיליארד בני האדם. הרי נשמתו של כל אדם היא החיבור הכולל של כל הנקודות האלה יחד.

לכן, אם אני עכשיו מתחבר עם כל מי שנמצא כאן, בכנס הזה, ומצרף לעצמי 600 ניצוצות רוחניים, אני משיג את עוצמת החיבור של כל 600 הנקודות יחד. כיצד זה אפשרי? כיצד אני יכול להתחבר עם הרצונות שלהם להשיג את הרוחניות? – רק בעזרת "ואהבת לרעך כמוך", כדי להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד", כפי שכתוב במאמר "מתן תורה". אם אני מתחבר איתם באופן כזה, נוצר אצלי שדה חיבור, רצון שמורכב מהמון ניצוצות. אנחנו הופכים כביכול ל"איש אחד", ובתוך הרצון הזה אני יכול לגלות את הרוחניות.

הרצון הזה נקרא הכלי של הנשמה שלי, מפני שאני צירפתי אליי את כל הנקודות האלה. אם מישהו אחר, אחת מהנקודות האלה שצירפתי אליי, גם תצרף אליה את כל האחרות, זה ייקרא הנשמה שלו. כלומר, הנקודה שלו היא ההתחלתית, והוא מצרף אליה את הנקודות האחרות. זו הנשמה שלו. כל אחד מצרף אליו את כל הנקודות שמחוץ לו, וכך נוצרת הנשמה שלו. ואם הוא לא צירף אותן אליו, אין לו נשמה. ישנה רק נקודה, שורש הנשמה שלו.

בהתאם לכוח החיבור של הנקודות האלה בתוכי, לכמות שלהן וכוח האיחוד ביניהן, אני מגלה בהן אור, חיים וקיום. כשהן מתקשרות ביניהן, הן מתחילות להתחבר ולהתגלות בצורה של מערכת אחידה, בדומה לגוף חי שזורמים בו דם ולימפה, עוברים בו אותות עצביים, ומתרחשות פעולות רבות נוספות. אני מתחיל להרגיש שָם את החיים.

הצירוף של הנקודות אליי מתרחש בהדרגה. כשאני מתחבר איתן, אני מתחיל להרגיש כיצד מתעצב בתוכי מנגנון קטנטן, עוּבָּר. לאחר מכן הוא גָדֵל ומתפתח במשך תשעה חודשים. אני מרגיש כיצד אני מצרף אליו יותר ויותר נקודות, וכך הוא כל הזמן גדל.

מתרחשות בו כבר כל מיני פעולות פנימיות, מופיעים חיים כלשהם. אני מתחיל לזהות בו כל מיני תהליכים, עד שהוא סוף סוף נולד, כלומר מתחיל לחיות חיים עצמאים משלו. ואז הוא מתנתק מהכוח העליון וחי בפני עצמו. וזוהי הנשמה. כך כל אחד מאיתנו בונה את הנשמה שלו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס מצוקי דרגות, 24.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה יוביל אותי לשורש הנשמה
נוסחת האין-סוף
השורש של נשמתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest