דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוד החיים בפרשנות הפשוטה ביותר

סוד החיים בפרשנות הפשוטה ביותר

הדבר היחיד שאנחנו צריכים זה לתקן את היחסים שלנו עם הכוח העליון, ששולט על הכול ומנהל את כל החיים, כמו שנאמר: "אין עוד מלבדו". קיימות ארבע שפות שמדברות על היחסים של האדם עם הכוח העליון: "פשט", "רמז", "דרש" ו"סוד" (תורה, משנה, תלמוד, קבלה).

הן שייכות לד' הדרגות שברצון: "דומם", "צומח", "חי" ו"מדבר", ובהתאם לכך הבירור הוא בארבעה אופנים. במקרה הזה, נוצרת כבר חלוקה הפוכה, שבה חכמת הקבלה מסמלת דווקא את הפרשנות הפשוטה ולא את הסוד, שבה הכול נגלה לאדם. ולכן אנחנו זקוקים דווקא לשפת הקבלה כדי להיות בטוחים שאנחנו מתקדמים בצורה נכונה.

זהו תנאי הכרחי, אך עדיין לא מספיק. כי גם את שפת הקבלה אפשר לתפוס בצורה לא נכונה. אבל לפחות האדם לומד לפי המקורות הנכונים שמאפשרים גישה נכונה לכתוב. אף על פי שישנם אנשים, שאפילו מספרי הקבלה מנסים להפיק איזה שהם סודות, מיסטיקות, ידע מופשט או ברכות וסגולות.

אך בכל זאת, חשוב מאוד להיצמד לשפת הקבלה, לגישה ולתנאי הלימוד הקבליים. כי כאן קיים השוני מהלימוד הרגיל של המדעים. כאן אנחנו לגמרי תלויים במקור, שמעביר לנו את הידע הרוחני הזה. ואם המקור הזה הוא אמיתי ונאמן, אז אנחנו מתקדמים בהדרגה, במידת היגיעה שלנו והתנאים החיצוניים החיוביים, כדי להשיג בסופו של דבר פקיחת עיניים.

אנחנו לומדים על עצמנו ועל הטבע שלנו, בכך שמתחילים להרגיש במקצת מה זאת השפעה, הכוח ההפוך מאיתנו. ואז מתוך האיזון של שני הכוחות האלה: קבלה והשפעה, אנחנו מתחילים להרגיש את הבריאה. כך מהפעולות של הבורא על עצמנו, אנחנו משיגים אותו.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 27.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מהסוד לפשט
אור טהור במנות מרביות
כמו מים שמחלחלים לתוך החול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest