דף הבית / סוד האיחוד זכר ונקבה – חלק א'

סוד האיחוד זכר ונקבה – חלק א'

מהמקור היחיד, הבורא, יורדים שני כוחות. אחד מהם, זה כוח השייך אליו: תכונת ההשפעה, אהבה, האצלה. הכוח השני, זה כוח מלאכותי שנברא על ידי הבורא, ולא היה קיים לפני תחילת הבריאה זה תכונת הקבלה שהפכה בהמשך לתכונה אגואיסטית.

שני הכוחות האלה קיימים בכל הטבע של העולמות העליונים ושל העולם שלנו כפלוס ומינוס. הם נבראו מנוגדים זה לזה, כדי שאנחנו, שנמצאים בתכונת הקבלה, הכוח האגואיסטי השלילי, נוכל בעזרת התכונות שלנו לקבוע את הכוח החיובי המנוגד לנו, את הבורא, וליצור איתו שיתוף פעולה מסוים, איחוד, כמו באטום.

כוח אחד אינו קיים בנפרד מהכוח האחר. אנחנו תמיד מודדים, רואים, מרגישים ונמצאים בתוכם בהעמדה כלשהי זה ביחס לזה. לכן הכוח השלילי שבתוכו הבורא ברא אותנו, הכרחי דווקא כדי שנמצא, נקבע ונרגיש אותו ככוח חיובי, מאציל, ובאופן כזה נוכל להיות במגע איתו, לגלות, לקבוע, להרגיש, להתקרב או להתרחק ממנו.

במילים אחרות, נוכל לראות באיזה מצב אנחנו נמצאים ביחס לבורא, ולקבוע את האפשרות לקלוט את התכונות שלו בתוכנו. כיצד אפשר להגיע מתוך המצב שלנו להידמוּת אליו, כאשר אנחנו כביכול גם שליליים וגם חיוביים? זו שאלה מאוד לא פשוטה, ובמיוחד הפתרון שלה.

מדובר בלא סתם גילוי סוד האיחוד של מינוס ופלוס, של הבורא והנברא, אלא בגילוי האופן שבו הנברא מתפתח, משיג את מצבו כמנוגד לחלוטין לבורא ומתחיל להרגיש שהמצב הזה לגמרי מזיק, לא מתאים, בלתי נסבל, ואז עושה הכול כדי לעלות מעליו ולהתחיל ליצור מעצמו משהו חיובי.

כיצד זה אפשרי? הרי הנברא אינו יכול לשנות את הטבע שלו בשום צורה. יוצא, שהוא יכול לשנות אך ורק את השימוש שהוא עושה בטבע שלו. כלומר, למרות שנבראתי שלילי לחלוטין, אני יכול אפילו עם התכונות, הדחפים והפעולות השליליות שלי להשתמש בכזאת צורה שהתוצאה הסופית תהיה חיובית. אבל כיצד לעשות את זה, זה באמת סוד.

אנחנו לא יכולים לתאר זאת לעצמנו, ולכן אנחנו אומרים שזה סוד, מפני שאנחנו עדיין לגמרי לא נמצאים בזה, אלא שורים בתכונות האגואיסטיות השליליות שלנו.

המשך יבוא…

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 03.03.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest