דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סודות קריאת הזוהר

סודות קריאת הזוהר

שאלה: האם זה נכון, שאומרים, שאם מסתכלים על האותיות של ספר הזוהר שכתוב בארמית, על אף שאנחנו לא מבינים את השפה, זה באופן אוטומטי מחבר אותנו עם האור?

תשובתי: שום דבר לא קורה באופן אוטומטי. אפשר להשוות את זה לתינוק שנולד וחי בעולם הזה. הוא גדל מפני שמטפלים בו, מאחר והוא מבטל את עצמו כלפי הגדולים. כך זה קיים בו מצד הטבע. בזה הוא מאפשר להורים לטפל בו. הם מטפלים ודואגים לו והוא גדל.

אם אדם מבטל את עצמו בזמן הלימוד, בזמן קריאת ספר הזוהר, מבלי שמבין ומרגיש, אבל רוצה להעמיד את עצמו תחת השפעת האורות, החברים, החברה הגדולה שעוסקת בזה, אז הוא נמצא תחת ההשפעה והטיפול שלהם בו. אבל הוא צריך להיות בכוונה הזאת. אפילו אם הוא שוכח על כך, הוא בכל מקרה צריך להרגיש איזו שייכות.

שאלה: איך אפשר לעקוב אחרי הטקסט בזמן קריאת ספר הזוהר ובו זמנית לשמור על הכוונה?

תשובתי: העיקר זו הכוונה, והטקסט, עד כמה שהאדם מסוגל לשייך אותו לכוונה הנכונה. לאט לאט הוא יתחיל לראות במילים האלה משמעות נכונה: "ילד", "חכמים", או "ספירות" "מלכות", "בינה". הוא יראה את זה. תחת השפעת המאור המחזיר למוטב שפועל לאט מאוד, בהדרגה, כל פעם טיפין טיפין, באדם יתחילו להתגלות כל מיני ניחושים, הוא ירגיש קשר עם מה שקורה.

שאלה: מה צריכה להיות הגישה שלנו בזמן קריאת ספר הזוהר, או מה צריך להשתנות בה כדי שהאור ישפיע עלינו וישנה אותנו?

תשובתי: אנחנו צריכים להתחבר. אדם צריך להרגיש את עצמו בתוך קבוצה מלוכדת, כמו בקומנדו צבאי, כמו באחד שלם שמורכב מחלקים נפרדים, הוא צריך להרגיש כך בצורה טבעית. אחרת הכוונות שלו הן כבר אינן נכונות.

אז מתוך הרגשת המציאות שכולה במלואה מחוברת בו, הוא רוצה יחד איתה להשתייך לבורא, להתחבר, להידבק בו. הוא מבין שזה קורה מתוך השינוי הפנימי שלו ומצפה לזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הזוהר הוא מערכת הקשר עם השלמות
דרך האותיות של ספר הזוהר…
פתח לעולם חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest