סדרה ושמה "חיי"

laitman_2010-05_ny_9684860a56_b-70.jpg

הסתר והגילוי בתוכנו, וזה כל מה שביכולתנו להשפיע עליו. הרי אנחנו נמצאים בתוך בריאה קבועה ונצחית שאין לה התחלה, ואף פעם לא יהיה לה סוף. גם אם אנחנו אומרים שמתישהו הופיע הנברא, ומתישהו נגיע לתיקון, נסיים את מטרתנו ונתכלל עם הבורא, ואנחנו מתארים זאת לעצמנו בתוך הזמן – זה לא נכון.

פשוט איננו מסוגלים לתאר לעצמנו אחרת את המתרחש, וזזה משום הטבע שלנו. המציאות אינה קורת, אלא קיימת באופן קבוע. אנחנו נמצאים בתוך מציאות ייחודית הנקראת "טבע" או "בורא" ובו לא קורים שום שינויים, רק אנחנו אלה שמשתנים בהרגשותינו!

על לפי פרידריך אנגלס: "החיים הם מציאות אובייקטיבית המועברת לנו דרך הרגשות, רק את המילה "אובייקטיבית" יש להחליף ב"סובייקטיבית"- והכול יהיה נכון! גם אם ישנם שינויים, הם בתוכנו".

כיצד אני יכול להתחיל לשנות את עצמי במודע על פי בחירתי האישית, כדי שלא יקרו לי שינויים לא נעימים ולא רצויים? – ישנם שינויים ברצונות הפנימיים שלי המשנים את נקודת מבטי על המציאות, ואני מרגיש אותם כבעיות, מלחמות וסבל. ישנם גם שינויים טובים, אך מי יודע כיצד לשלוט בהם?

חכמת הקבלה מלמדת אותנו זאת. ברור שאם המציאות קבועה, אז רק בשליטה על התכונות שלי בכוחי להשפיע על תמונת העולם שלי, ולהחליט איזו סידרה הנקראת "חיי" ברצוני לראות. אך אין זה אומר שאני חופשי להקרין סרטים בכל סגנון שארצה.

כבר תוכננה מראש התכנית שמקדמת אותי לגילוי התמונה האמיתית, שבה ייעלמו כל ההסתרות ויתגלה המצב הנצחי והשלם באמת, אז אראה את המציאות הנצחית והקבועה. אם אני מבין זאת, אני יכול להתקדם בדרך טובה, ואם לא, אאלץ לעבור דרך ייסורים.

מדובר כאן רק על השינויים בתוך האדם אשר קיים בתוך סביבה שאינה ידועה לו, הנקראת "בורא" או "אין סוף". אנחנו לא צריכים לשנות את סדר המדרגות שמושרש בנו, מי אנחנו שנבין מהו הסדר שצריך להיות?! אך אנחנו יכולים לזרז אותו על ידי ההתכללות בו מתוך בחירתנו, על ידי היגיעה. אז הזירוז בהתקדמות ייתן לנו תחושה שונה.

כלומר, הכול תלוי בהכנה שלנו למצבים הבאים, אשר יגיעו באופן בלתי נמנע. המוכנות שלי קובעת את הרגשתי ואת קצב ההתקדמות שלי. לכן אנחנו כל כך זקוקים לחכמת הקבלה, שבעזרתה נוכל לעבור התפתחות בדרך הנעימה והקצרה ביותר במקום דרך הייסורים הארוכה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 10.06.2010

הודעות קודמות בנושא:
המציאות שלנו – סרט החוזר עצמו
תיאטרון ושמו "חיים"
דרך מהירה יחד עם האור

2 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לייטמן =איש  האור (בתרגום  מאנגלית  לעברית).לומדים  בשקיקה  כל  מילה  היוצאת  מפיך.תודה  שהחזרתם  את  רקע  השמים בהרצאות.שמים =שם  מים.  והרי  התורה  נקראת  מים.איתכם  תמיד  יום  ולילה  מסביב  לשעון.

  2. למה התורה נמשלה למים?כמו שהמים זורמים למקום נמוך כך גם התורה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest