סדנאות 24.04.2013

סדנת חיבור בנושא "חיבור נשים לעזרת גברים"

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

להלן קטעי המקור שעליהם התבססה הסדנה:

הכח הנשי

1. "שתי נשים היו נמצאות בעולם, ואמרו שבחו של הקב"ה, שכל הגברים שבעולם לא יאמרו כך. הן דבורה וחנה. חנה אמרה, אין קדוש כה', כי אין בִּלְתֶּךָ. וכל הכתובים להלאה – שהיא פתחה את פתח האמונה בעולם".

ספר "זוהר לעם", פרשת "ויקרא", אות שכ"ט

2. "דרש רבי עקיבא, בזכות נשים צדקניות יצאו ישראל ממצרים".

ילקוט שמעוני על תהלים

3. "עיקר הבית הוא אשתו, משום שהשכינה אינה מסתלקת מביתו בזכות אשתו".

ספר "זוהר לעם", פרשת "בראשית ב'", פסקאות 231 – 232

4. "אברהם לא סמך על עצמו כלום. כי ראה את השכינה תמיד במשכנה של שרה, שלא סרה משם. ומשום שהשכינה הייתה שם, סמך אברהם עליה".

ספר "זוהר לעם", פרשת "וירא", אות שמ"ה

לולא השתוקקות הנקבה אל הזכר לא היו נעשים פירות בעולם

5. "הקב"ה אמר לכנ"י, לשכינה, ממני פֶרְייךָ נמצא. ולא כתוב, פִריִי נמצא, אלא, פרייך, להורות על אותה השתוקקות של הנקבה, העושה בחינת הנקבה של הנפש, שנכללת בכוחו של הזכר. ונכללו נפש הנקבה בנפש הזכר, ונעשו אחד, כלולים זה בזה. כי לולא השתוקקות הנקבה אל הזכר, לא היו נעשים פירות בעולם, כלומר שלא היו שום תולדות".

ספר "זוהר לעם", פרשת "לך לך", פסקה 209

נשים אינן מתברכות אלא מברכתם של זכרים

6. "הזכרים צריכים להתברך מתחילה, ואחר כך הנשים, שנשים אינן מתברכות אלא מברכתם של זכרים. וכשהזכרים מתברכים, אז מתברכות הנשים. שכתוב, וכיפר בעדו ובעד ביתו. שצריך לכפר על עצמו תחילה, ואחר כך על ביתו, שהזכר קודם לנקבה, כדי שתתברך ממנו".

ספר "זוהר לעם", פרשת "ויחי", אות תצ"ד

עזר כנגדו

7. "ענין נשים היא בחינת עוזרת, כמו שכתוב "לא טוב היות אדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו", שהאשה הכוונה העוזרת. זאת אומרת, מבחינת מה שהיא עוזרת לו, היא נקראת אשה, היינו, שמשלמת לו את העבודה, על ידי זה שהוא משמש עם בחינתה. לכן נבחן, שהיא עוזרת לו להשיג את שלמותו".

"כתבי רב"ש", כרך ב', מאמרי "שלבי הסולם", מאמר "מהו מעשים טובים של צדיקים הם התולדות, בעבודה"

8. "הפסוק אומר "לא טוב היות אדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו", היינו שאשתו תהיה עזר ללחום עם הכנגד, שהוא היצר הרע. ואברהם היה לו עזר על ידי שרה".

"כתבי רב"ש", כרך ג', אסופת "דרגות הסולם", מאמר "בחינת "בכל""

9. "אם הראש בדאגות, אז המצב רוח הזה הוא בכל האברים. וזהו כמו שותפות, אם כל אחד ממלא את תפקידו, אזי כולם ששים ושמחים, כמו שכתוב, "אשר ברא אלקים לעשות", שבלי יגיעה אין שום דבר.
לכן הבעל הולך ומתיגע ומביא כסף, ואישתו לוקחת את הכסף ומתיגעת בזה, שהיא הולכת וקונה צרכי אוכל ומבשלת, ודואגת, שהמאכל יהיה בטוב טעם. ואזי שניהם ששים ושמחים. אם האישה מבשלת בטעם טוב, יש לבעלה תאבון לאכול, ואזי יש לבעל כוח ללכת לעסוק ולהביא כסף. וכמו כן, אם הרגלים הולכים לרחוב והידים קונים ונותנים את המזונות למוח, אזי יש כוח למוח לחשוב".

"כתבי רב"ש", כרך ג', אסופת "דרגות הסולם", מאמר "ענין שותפות"

אחד בשיתוף

10. "ז"א ונוקבא דאצילות נבחנים לבחינת אחד בשיתוף, כי אעפ"י שהנוקבא כולה גבורות, מ"מ כל שלימותו של ז"א תלוי בחיבורו עמה, ואין אור א"ס שורה על ז"א זולת בשעת חיבורו עם הנוקבא. הרי שהם אחד בשיתוף, שאור אחדותו ית' שורה רק בשיתופם יחד".

"תלמוד עשר הספירות", כרך ג', חלק ח'

עצם מעצמי בשר מבשרי

11. "ויאמר האדם, זאת הפעם. הנה זה דברי מתיקות, להמשיך אהבה עימה, ולהמשיכה לרצונו, לעורר אצלה אהבה. ראה כמה ערֵבים הם דברים אלו, כמה מעוררי אהבה הם, אלו המילים, עצם מעצמי בשר מבשרי, כדי להראות לה, שהם אחד ואין ביניהם שום פירוד".

זוהר לעם, בראשית ב', פסקאות 217-219

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/by91K

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest