דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סבלנות מגיעה לפי מידת הסבלנות

סבלנות מגיעה לפי מידת הסבלנות

שאלה: מצד אחד, דרושה לנו בעירה פנימית תמידית, ומצד שני, סבלנות. איך משלבים את שני הדברים יחד?

תשובתי: סבלנות מגיעה לפי מידת הסבלנות. אי אפשר לקנות את התכונה הזאת בצורה אחרת. ליד המורה שלי, הרב"ש, עברתי כל מיני תקופות ולפעמים פשוט בערתי מחוסר סבלנות. אבל בסופו של דבר, זה לא שהתרגלתי, כי ברוחניות אין הרגל, אלא פשוט הגיעה הכרת המצב שלי.

כאן פועלת גישה כזו שנקראת "הכנעה", שהיא הכרחית ולא ניתן בלעדיה. אם הבורא הוא טוב ומטיב לטובים ולרעים, ולפי תפיסתו אנחנו כבר נמצאים בגמר התיקון, אז כל מה שקורה, כל מה שמתרחש זה רק ביחס אליי, בהרגשות שלי. ואם הכול תלוי רק ברצונות, בכלים שלי, אז זה אומר שכל התיקון שלי הוא בלקבל בצורה נכונה את ההשגחה העליונה, את המצב הנוכחי שלי.

אם המצב שלי ישתנה ויהפוך להיות כזה כמו בגמר התיקון, אז האם אני אראה העולם אחר? האם אני אראה את אותם הפרצופים מסביבי? האם בעל הסולם, שהיה נמצא בגמר התיקון, לא ראה את אותו העולם כמונו, את כל הזוועות שלו? אבל הוא תפס את העולם כטוב מוחלט ויחד עם זה, התלבש ברצונות שלנו והרגיש איך אנחנו תופסים את העולם הזה בצורה אחרת.

הסבלנות היא בכך, שאתה מבין שהעולם כבר מתוקן, שהכול מתוקן. אבל יש עדיין שלבי תיקון שמוטלים על אלה שמרגיש בהם צורך. בסופו של דבר, ההבנה הזאת תבוא אליך. אי אפשר לדלג על המדרגות וישר לבוא אליה. אתה יכול לעזור לעצמך רק בזה שתשתדל לייצב לעצמך את הסביבה ולא יותר מזה.

לא יכולות להיות לך שום טענות כלפי הבורא, כי הוא מלכתחילה יצר הכול בצורה המתוקנת הסופית, בגמר התיקון. אבל הנברא צריך לפתח בתוכו כלים כדי להשיג ולהכיר בכל הטוב הזה. אי אפשר לתת את זה במתנה, אחרת הנברא לא ירגיש את המצב הסופי הזה.

לשֵם כך צריך לעבור דרך מצב של "הכרת הרע" מפני שאתה לא נמצא במצב כזה, ודרך הכרת הטוב, מזה שנמצא בו. כלומר בהתחלה חייב להיות חושך, הסתרה, "הכרת הרע" של המצב הזה. וזה לא רע משום שהאגו שלך סובל מזה, אלא מפני שאין בו חיבור עם האחרים, השפעה.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 02.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא שולט באהבה
הסבלנות היא התכונה החשובה ביותר
ורק הגיבורים שבהם יכנסו להיכל המלך…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest