דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נשק האחדות הבלתי מנוצח

נשק האחדות הבלתי מנוצח

שאלה: לכאורה, היה נדמה, שאם הערבים יילחמו אחד בשני, זה יהיה לטובתה של ישראל, כי אז הם יעזבו אותה בשקט?

תשובתי: לעולם לא יהיה לנו שקט. ראשית, במדינות ערב יש מספיק אנשים – מאות מיליונים. כאשר הם משמידים אחד את השני, הם לא הופכים לחלשים יותר. זה מבט פרימיטיבי מאוד.

אל תחשבו שעקב מלחמות פנימיות הם יעזבו את ישראל לנפשה. להיפך, כך הם דווקא מכינים את עצמם למלחמה עם היהודים. לעולם לא יקרה שהם יהיו מרותקים אחד בשני וישכחו אותנו.

בסוריה כל יום נלחמים והורגים זה את זה, אבל האם כוחם פוחת מכך? כל יום מגיעים לשם אלפי אנשים חלף ההרוגים ומיוצרים טילים יותר חדישים. הדברים הללו כלל לא קשורים ביניהם, ואכן מאוד נאיבי לקוות לפתרון מסוג זה.

עם ישראל הוא תופעה מיוחדת בטבע. הטבע הטיל עליו שליחות מיוחדת שבה תלוי האם העולם יהיה מאוחד או מפולג. מבנה העולם כולו תלוי במבנה הפנימי של עם ישראל. מצבו של עם ישראל – איחוד או פילוג, קובע את מצבו של כל העולם, מכיוון שישראל היא הנקודה המרכזית של העולם. האם זה לא ברור לפי האופן שבו העולם מתייחס אלינו ושם לב רק עלינו?

לפיכך, העולם פונה אלינו ואומר: "אתם חייבים לעשות בעולם שינויים לטובה ולעזור לו להתאחד!". המשבר הכללי שפרץ בעולם וכל התנאים והנסיבות, מחייבים אותנו להביא את העולם לאחדות. אומות העולם אינן מסוגלות להתאחד בכוחות עצמן. המשבר העולמי הוא בדיוק תוצאה מכך שבני האדם אינם יכולים להסתדר ביניהם בגלל האגו שלהם. רק עם ישראל הוא זה שיכול לתת לאנושות כיסוי שידכא את האגו.

שאלה: לא ברור כיצד עם ישראל יכול לעזור לעולם להתאחד, אם אנחנו קרועים על ידי תחרות ומאבקים פנימיים שונים? בסוריה הורגים אחד את השני בנשק, ואילו בישראל עושים זאת בדרכים יותר לגיטימיות.

תשובתי: זו אשמתך שהערבים הורגים אחד את השני בסוריה. זו אשמתך שישנן גניבות, רציחות ופשעים בכל רחבי העולם וכולו עטוף בשנאה. כל עם ישראל אשם בכך, ובפרט, אתה.

אומות העולם לא יוכלו לתקן את עצמן, להתאחד ולהגיע ליחסים טובים ביניהן. הן אינן מסוגלות לכך, מכיוון שנשלטות על ידי האגו.

שאלה: אבל גם לנו, ליהודים, ישנו אגו, אפילו סופר אגו!?

תשובתי: זה נכון, אבל זה סוג אגו שבו ניתן לשלוט ולתקן. וכאשר אנחנו נתקן את האגו שלנו ונתחבר בינינו, זה ישפיע על אומות העולם וייאלץ גם אותן להתחבר. בלעדינו הן לא תהיינה מסוגלות לעשות זאת. רק אם עם ישראל יהיה מחובר בתוכו, זה יוביל לחיבור טוב של כל העמים האחרים, ואז העולם יגיע לתיקון, לשלום, לשלמות.

אולם, זה ניתן בתנאי שעם ישראל יוביל את העולם לשינויים כאלה, כי רק הוא מסוגל לעשות אותם. ולכן לאורך ההיסטוריה ישנה שנאה ליהודים כיוון שאנו לא מממשים את תפקידנו. אבל היום הגענו למימוש האמיתי, כי העולם כולו שרוי במשבר כללי ועם ישראל חזר לארץ ישראל וחייב לממש את האחדות כאן, במקום הזה, כלומר להגיע לאהבת אחים, למצב ש"כל ישראל חברים".

בכך אנחנו מביאים את כל העולם לאיחוד. זה מה שנקרא להיות "אור לגויים", אור לאומות העולם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 421, 17.07.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest