דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נשמה גדולה מאמצים גדולים

נשמה גדולה מאמצים גדולים

"עוד זאת אבקש ממך להתאמץ ביתר עוז באהבת חברים להמציא המצאות המסוגלות להרבות אהבה בין החברים, ולבטל מאתכם תאוות מושגי הגוף. כי זהו המטיל שנאה. ובין עושי נ"ר ליוצרם לא יצויר שום שנאה אדרבה רחמנות ואהבה יתירה יש ביניהם, והדברים פשוטים." (בעל הסולם, אגרת י"א)

אנחנו משתתפים בתיקון של הכלי השבור, של הרצון, שהתנפץ להמון חלקים קטנים, ועלינו לחבר אותם. ואז, לפי מידת החיבור אני מתחיל להרגיש את הבורא יותר ויותר. כל אחד בפני עצמו זה רצון אגואיסטי יחיד. חיבור אדם אחד לפחות דורש מאיתנו להיות במשהו אלטרואיסט, משפיע, מוותר, כלומר בעל תכונת השפעה.

איחוד כזה נקרא "אהבה", מפני שעם זאת, עליי להרגיש את הרצונות של אדם אחר ולמלא אותם, ועליו להתייחס באופן זהה לצרכים שלי וכך באופן הדדי עלינו למלא אותם. הרצונות של כל אחד מאיתנו מכוונים בצורה מדויקת מאוד לבורא. לכן ההשתוקקויות של החברים שלי מובנות לי ולכל אחד מאיתנו. ככל שנתאחד יותר, כך יתחיל להתגלות בינינו הבורא במידה גדולה יותר. לכן עלינו לחשוב כל הזמן איך להתעלות מעל עצמנו, כדי שהקשר בינינו יהיה לנו חשוב יותר מאשר הקשר של האדם עם עצמו. וזה אפשרי. צריך רק לחשוב יותר על קשר הדדי, לקרוא יותר. מפני שדווקא הודות לזה גדלה ההשפעה של האור המקיף עלינו, ואני מתחיל פתאום להבין, שזה באמת הופך להיות חשוב עבורי.

לפעמים עוברים חודשים ואפילו שנים של מאמצים. ככל שהנשמה של האדם (כלומר הרצון שלו) גדולה יותר, גבוהה יותר, כך לאחר השבירה היא נפלה נמוך יותר והפכה לגסה מאוד, לכבדה. לאדם עם נשמה גדולה קשה יותר להגיע לקשר עם אחרים, מפני שבמצב השבור הוא רחוק יותר מהתיקון. ככל שהנשמה כבדה יותר, ככל שהיא גרועה יותר, במצב לא מתוקן, אז כאשר האדם מתקן את עצמו, היא הופכת להיות גבוהה יותר וטובה יותר מאחרים.

לכן אסור בשום אופן להתייאש, אלא להיפך, להשקיע עוד ועוד מאמצים. בעיקרון, העבודה בעשירייה, הרהור על כך, כדי להשיג איחוד ובאיחוד לגלות את הבורא, כל המחשבות והמאמצים  הללו מושכים את האור והאור מתקן אותנו. עלינו להשקיע כמה שיותר מאמצים בניסיונות להתאחד, במחשבות בנושא הזה, ואז נצליח. במיוחד עכשיו, כאשר רבים מאיתנו מתחילים להרגיש את הצורך באיחוד, ורבים מתחילים להרגיש את הנחיצות בגדלות הבורא, ברכישת תכונת ההשפעה. אנחנו מתקרבים ומגיעים למצב שבו הפעולות האלה הופכות להיות עבורנו די ריאליות, אקטואליות.

ככל שהאדם נכלל בקבוצה, אפילו מכוח כבדות הנשמה שלו, הוא אטום מאוד, בכל מקרה הוא ינוע קדימה בהשפעת הקבוצה. לכן עלינו להשתוקק לקשר מלא בינינו עם הבורא.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 11.02.2019

 

One comment

  1. אבידן אברהם מדר

    כל מי שגדול יותר,צריך לבקש מבוקשו בריחוק מקום יותר.
    כמו דומם צומח חי מדבר, שדומם מקבל מבוקשו ללא תנועה מחזיק עצמו,וצומח מקבל מבוקשו סמוך לו ,וחי בהמה מבוקשה סמוך לה על הארץ בריחוק קצת מן הצומח,ומדבר כבר בריחוק גדול יותר מן הבהמה.לכן משה רבנו עליו השלום שהיה ויהיה בסוד:מה שהיה הוא שיהיה.גדול במעלה מאד,היה ויהיה צריך לבקש מבוקשו בריחוק מקום ביותר,לכן הוצרך לבקש אשה ממדיןכימבוקשו היה ויהיה רחוק מחמת גדולתו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest