דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / נקודת תצפית על כל היקום

נקודת תצפית על כל היקום

תבינו רק דבר אחד, ההצלחה שלנו תלויה במאה אחוז בבורא ולא באף אחד אחר. לא עלינו לבצע את העבודה הזאת, אך אין באפשרותנו לסרב לה. אנחנו חייבים לפעול בכל הכוח ולהיות בטוחים בכך שהתוצאה תלויה רק בבורא, אף על פי שהכול כבר ידוע לנו ונבדק מאה פעמים, שלמשחק הזה התוצאה ידועה מראש והכול מגיע מהבורא. הוא מסדר את הכול עם ערמומיות אלוקית כזאת שלא נוכל לעשות כלום.

אפשר לשכב על הספה יום ולילה ולקבל את אותה המשכורת כאילו שעבדת כל היום. אבל חייבים לקבל את ההנהגה העליונה ולעבוד כל היום. ואותו הדבר לגבי העבודה בהפצה החיצונית. אלה הם שני קווים שעליהם אנחנו לומדים איך נבנה העולם הרוחני: משתי תכונות סותרות שמנוגדות בתוך השכל שלנו. אבל זה לא נורא, אחרי זה נקבל שכל חדש.

נקווה שמיום ליום נזדקק בבורא יותר ויותר. אמנם, תוך כדי זה צריכים לחשוש שלא להחליש את הצד השני, כלומר ההשקעה והיגיעה שלנו גם צריכה לגדול יותר מיום ליום. כי ללא השקעה לא היינו זקוקים בבורא. שני הקווים האלה אינם מבטלים זה את זה. אז אנחנו מתקרבים ליצירת הכלי הרוחני הראשון.

חייבים להשקיע יגיעה "כשור לעול וכחמור למשא", כלומר להתרוצץ ולהשקיע כוחות. ולגבי הכוונה – לראות בצורה יותר ברורה שאחרי כל פעולה עומד הבורא בפניך וגם מאחורי הגב שלך, "אחור וקדם צרתני", ושאתה עובד רק איתו.

אחרי זה עוד תגלה איך הוא עובד גם בתוכך. אז איפה אני? דווקא כאן אתה מתחיל להשיג את הכוח הרוחני, את הרוח המתלבשת בכל. אתה מבין ש"אין עוד מלבדו" ומהנקודה הזעירה הזאת שממנה אתה מסתכל, אתה רואה שאין אף אחד חוץ ממנו.

אך בתוך הנקודה עצמה אין שום דבר, שום נפח או רוחב בשום צד. זוהי רק נקודת תצפית על כך שאין עוד מלבדו, "יש מאין". בסופו של דבר, אתה משיג שגם באור וגם ברצונות ובכל המצבים במשך ההיסטוריה ובכל מה שמתרחש, פעל רק כוח עליון אחד: "אני ראשון ואני אחרון". ואין גילוי יותר מזה.

אבל כאשר אתה אומר "אין עוד מלבדו" זה לא אומר שאתה איננו. על מנת לטעון כך אתה תצטרך להיות בכל מקום, בכל תכונה, בכל פעולה שלו ומתוך זה להחליט מהצד המנוגד שאין עוד מלבדו. באמצעות זה כולך מתלבש בו, כלומר, אתה משיג את הדבקות על בסיס שוויוני בכל הפעולות שלך, המחשבות, הקשרים והתוכניות שלך.

אתה חייב לבדוק את כל מה שיש בבורא על מנת להחליט שזה הוא ולא אף אחד אחר, ולהגיע למסקנה שאין עוד מלבדו. נשארת רק נקודה אחד שחורה שממנה הסתכלת ויכולת לראות מתוכה את כל היקום מקצה לקצה, בכל הכיוונים, בכל ההיקפים, כל ה"מלכות דאין סוף".

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 27.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לצרף את כל העולם לבורא
מרכז שחור של בריאה אין סופית
מטרת החיים היא גילוי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest