דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת מגע עם העולם הרוחני

נקודת מגע עם העולם הרוחני

חכמים אמרו: "אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש וכו', ואם לא יזכיר לו יום המיתה". (בעל הסולם, שמעתי נ"א). ולכן אנחנו לא משועבדים, אלא יכולים להציל את עצמנו. ישנה דרך, קצה של חוט הצלה, שבו האדם יכול להיאחז אם הרצון שלו הבשיל.

האור כל הזמן פועל על הכלים, בכך שמכין אותנו. במשך החיים שלנו, כל הגלגולים שלנו, אנחנו סוף סוף מתקרבים למצב שבו מתחילים לראות את החיים האלה באור האמיתי, ומבינים עד כמה הם אומללים ולא שווים שום דבר. אבל פתאום מתגלה שאנחנו לא מבינים אותם, לא יודעים בשביל מה ולאיזו מטרה קיימים, מה התועלת בהם ומה הטעם בחיים.

בחלק מבני האדם מתעוררת ה"נקודה שבלב", אותו קצה החוט, שנמשך לנו מהעולם העליון. בכך שניאחז בחוט הזה, אנחנו נוכל להתחיל לפתח את הנשמה שלנו, כי הנקודה הזאת מגיבה למאור המחזיר למוטב.

אין לנו שום קשר אחר עם האור העליון, חוץ מאותה "נקודה שבלב". אם באדם לא קיימת הנקודה הזאת, אז הוא שייך ל"אומות העולם" ולא יכול להתקשר עם המאור המחזיר למוטב. לכן הוא יכול לקבל כוח חיות ואור של החיים הרוחניים, כלומר את התיקון, רק דרך "ישראל", דרך הרשת הכללית.

אותם אלה שבהם התעוררה ה"נקודה שבלב" ואלה ששייכים ל"ישראל", מקבלים את האור כאילו מהאוויר. ומפני שכל שאר בני האדם מקושרים איתנו במערכת אחת, אז הם מקבלים דרכה מאיתנו את האור. לנו כאילו יש אנטנה (ניצוץ רוחני), שעל ידה אנחנו קולטים את המאור המחזיר למוטב שמעביר לנו את הכוח בהתאם למאמץ שלנו.

כי אנחנו כבר מסודרים לא רק מהרצון לקבל לבדו, אלא מורכבים מהרצון לקבל והרצון להשפיע. על ידי הדיפול הזה אנחנו מושכים לעצמנו את "האור המקיף", את כוח ההשפעה. ודרכנו הוא נכנס לכל הרשת, מתפשט ומתחיל לתקן אותה.

זוהי הדרך היחידה שעל ידה ניתן לתקן את האגו. אם בני האדם, שבהם התעורר הניצוץ הרוחני לא מממשים את שיטת הקבלה, אז העולם שלנו נשאר ללא כוח ההשפעה, שמגיע דרכנו לרשת הכללית ומתפשט בה בכל הרצונות של בני האדם. ואז במקרה כזה, העולם יתדרדר עד לקיום נוראי וישקע בחושך גמור.

מתוך שיעור על המאמר "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לכסות את העולם מהצרות על ידי מטרייה אחת
לכוונה הנכונה דרוש ה"ראש" הנכון
חלוקת היגיעה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest