דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת התחלה של דרך ארוכה למעלה

נקודת התחלה של דרך ארוכה למעלה

laitman_2009-07_0211_70.jpg

זוהר: פרשת לך לך, סעיפים קמ"ו-ק"נ: אמר רבי שמעון, נפש האדם, בעת שעולה לישון על מיטתו, יוצאת ממנו ועולה למעלה, כמ"ש, נפשי איוויתיך בלילה… הנפש הולכת מהגוף ומבקשת לעלות. וכמה מדרגות על מדרגות הן עולות… אותה הנפש שזכתה לעלות, היא מתראה אל פני המלך, ומתדבקת ברצון להיראות, בתשוקה עליונה, לראות בנועם המלך ולבקר בהיכלו. וזהו אדם, שיש לו חלק תמיד בעולם הבא.

מה זאת הנפש? כאשר אני רוצה להתחבר עם אחרים ומרגיש, כיצד דרך ההשתוקקות הזאת אני מתחבר עם הרצונות הזהים של כל השאר, אז המקום של החיבור והאיחוד שלנו נקרא עבורי "נפש". כל אחד מצידו יכול להרגיש את זה באופן שונה, אך עבורי זוהי המדרגה הראשונה שלי, נפש.

אם אחר כך אני מחזק את הקשר, למרות האגואיזם הגדל ולמרות כל ההפרעות, אני משׂיג את המדרגות הבאות: רוח, נשמה, חיה, יחידה. אך המקום של המגע הראשון ביותר, הרצון שלי שהקשר הזה יתממש, הוא נקרא נפש. עליי ליצור את מקום המפגש הזה של כל רצונותינו! וכאשר כולם ימָצאו בתוכו, וגם אני אגיע לשם כשאני אחבר אותם על ידי המאמצים שלי, והם יתנו לי הזדמנות ואפשרות להיכנס לשם וגם כן להצטרף אליהם, שם בדיוק במקום המאמץ שלי, באיחוד וחיבור עם כל האחרים אני עובר את כל המצבים הרוחניים עליהם מספר ספר הזוהר.

עליי רק לרצות את הקשר הזה ולהרגיש שאני כבר נמצא בו, זה יסמל שאני נכנס למצב של "נפש". וספר הזוהר מספר לי על מה שמתרחש הלאה, באותו החיבור והקשר. ישנו רק קשר אחד שחווֵה עליות וירידות, כל מיני הרפתקאות ומצבים, בזוהר לא מסופר יותר על שום דבר אחר! הרי הזוהר מדבר רק על העולם הרוחני, והרוחניות זה רק בחיבור.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
היכן מסתתרת הכניסה לעולם הרוחני
האור מתגלה מתוך נקודה שחורה
כיצד לעלות במדרגות הרוחניות

One comment

  1. יש לך דרך פשוטה יותר לנסח חוויות אלה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest