דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת החיבור של האדם עם הבורא

נקודת החיבור של האדם עם הבורא

שאלה: למה מה בעל הסולם מספר לנו על איך שה"מסך" עולה ויורד, "בינה" מתערבבת עם "מלכות" וכולי? בשביל מה לנו לדעת את כל הפרטים האלה?

תשובתי: בעל הסולם מספר לנו על היסודות שלנו, על השורשים. כי האדם בעולם הזה, או שפועל כמו בהמה, בזה שדואג רק איך למלא את עצמו ולא מתעניין יותר בשום דבר. אם משהו קורה מילימטר ממנו, אז זה בכלל לא מעניין אותו. או שמטרידות אותו השאלות: מי אני, מהיכן אני, בשביל מה אני חי, למען איזו מטרה?

אם באדם מופיעות שאלות שקצת יוצאות מגבולות של הגוף שלו, אז הן כבר שייכות לדרגת אדם, ולא לדרגת בהמה. בהמה לגמרי סגורה בתוך עצמה.

חכמת הקבלה מסבירה לנו את כל השורשים השייכים לדרגת אדם, כלומר כל מה שאני יכול לשאול על מה שנמצא מחוץ לי. מחוץ לי, זה נקרא מחוץ לקיום הגופני שלי. גופני, זה נקרא מכאן ועד כאן: מהלידה ועד המוות, כל הזמן שהגוף חי. רק זה מה שמעניין את הבהמה.

אבל בדרגת "אדם" שואלים: מאיפה באתי ולאן אני הולך? כלומר השאלות האלה לא שייכות למערכת הפנימית שלי, אלא למערכת חיצונית. אני צריך לגלות אותה ואז אני אקבל תשובות על כל השאלות: מי אני, בשביל מה, מה קורה איתי.

לכן, כאשר אנחנו קוראים את התיאורים של המערכת העליונה בספרי הקבלה, יכול להיות שזה לא אכפת לנו, ויכול להיות מאוד אכפת, בהתאם לכך, עד כמה אנחנו מגלים שהסיפור הזה שייך לנו עצמנו. זה שייך להתנהגות ולתפקוד שלנו בדרגת בהמה, וכמו כן בדרגה הרוחנית. רוח, נקרא, מה שנמצא מחוץ לגוף.

במאמר "פתיחה לחכמת הקבלה" בעל הסולם מספר לנו על היסודות שלנו. עד לרגע מסוים הוא מספר על ה"מלכות" עצמה, על התפשטותה ממעלה למטה. "מלכות" עצמה נחשבת לדרגת בהמה. אבל "מלכות" שקשורה ל"בינה", זה כבר יסוד, שורש לדרגת אדם.

כי על ידי הקשר שלה עם ה"בינה", "מלכות" יכולה להידמות ל"בינה" ובאופן כזה להגיע לדרגת "כתר", כלומר למאציל. לכן כל כך חשוב מצב החיבור הזה של "בינה" עם "מלכות". בעצם, זאת נקודת החיבור של האדם עם הבורא.

מתוך שיעור על המאמר "פתיחה לחכמת הקבלה" של בעל הסולם, 13.06.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest