דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת ביטוי של חופש הבחירה

נקודת ביטוי של חופש הבחירה

מתוך סדנה מס' 1 בכנס גאורגיה

מדוע מצב של איחוד, אהבה, עזרה הדדית צריך להיות חשוב לנו? מפני שבאופן כזה אנחנו מסבירים ומפיצים אותו לעצמנו, זה לזה, משחקים בזה, כדי להגביה את המצב הזה, לפני שהייסורים ידחפו אותנו מאחור אליו. אנחנו בכוונה מציירים לפנינו כזאת תמונה מדומה, נעימה וטובה. אנחנו לא רואים את התמונה הזאת, אבל יכולים לעשות כך שהקבוצה תוכל להשפיע על כל אחד בצורה כזאת שהוא ירצה את זה. בעזרת קנאה, תאווה וכבוד, אפשר להכריח את האדם להתקדם קדימה לפני שיתחילו לדחוף אותו מאחור. ואני רוצה שיכריחו אותי!

כי אם הייסורים דוחפים אותי מאחור, זה רע, אני רוצה להתקדם באופן מודע. אני בונה קבוצה, שבה כולם מביעים דעה, שדבקות זה טוב, שחיבור זה טוב, ואנחנו באופן כזה מתקרבים לבורא. אנחנו בעצמנו, במודע, הולכים קדימה.

שאלה: אז איפה כאן הבחירה החופשית? כי אם אנחנו אפילו בורחים ממכות מאחור, בזה שמשתוקקים באופן מודע קדימה ורוצים להיות מחוברים עם הבורא, אנחנו בכל מקרה פועלים מתוך הטבע האגואיסטי הבהמי שלנו. באיזה אופן אפשר באמת להתנתק מהטבע הזה, כדי לנהוג לא כאגואיסטים, אלא לעלות לדרגת הבורא ללא קשר לאגו שלנו? איפה כאן ההתעלות שלי מעל לטבע הבהמי שלי?

איפה כאן ההשתתפות שלי מרצוני החופשי? איך אנחנו יכולים לעשות כך שלא נידחף על ידי הייסורים או נימשך על ידי תענוגים, אלא שנהיה למעלה מזה? מפני שדרבון על ידי שוט או על ידי ממתקים, זה מצב בהמי, דרגת התפתחות של חי. איך אנחנו יכולים לעלות מעל לדרגת התפתחות של חי, להפוך להיות כמתפתחים באופן הכרתי?

תשובתי: כאן אנחנו סוף סוף תופסים, שהבורא הכין לנו כזה תנאי נפלא כמו קבוצה, לא סתם אמצעי של מעבר מאהבת חברים לאהבת ה', אלא דווקא מקום מימוש של הבחירה החופשית שלנו, כאשר אתה כביכול לא מרגיש שום תלות בחברים. כי לבורא יכול להיות אצלך יחס מיוחד, אתה תלוי בו ולא יכול להיפטר מזה, ואילו בחברים אתה לא תלוי. וכאן מופיעה ההזדמנות ללכת קדימה ביחס נכון לחיבור עם החברים, כך כדי לא לקבל שום דבר בתמורה!

וכאן אנחנו סוף סוף מתחילים להשיג את התנאי המיוחד, כאשר הבורא שבר את הנברא האחד והיחיד להמון חלקים ונתן להם את האפשרות להתחבר ביניהם, ודווקא בחיבור הזה, מבלי להרגיש שום מניעים, לא טובים ולא רעים, הם יכולים להביע את הבחירה החופשית שלהם. ואז יש להם אפשרות להתעלות מעל לטבע שלהם. דווקא אז!

מתוך סדנה מס' 1 בכנס גאורגיה, 05.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משולש רוחני
איך עיוורים יכולים למצוא את הדרך הנכונה?
סוד החירות שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest