דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנקודה שבה מתנגשים הרצוי והמצוי

הנקודה שבה מתנגשים הרצוי והמצוי

אומרים, שאור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, וחסרים לנו רק הכלים, הרצון המתאים, כדי לגלות אותו. הרצון חייב להתאים בדיוק לאחת מחמש הדרגות של האור העליון: נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה. באותה המידה שהרצון משתנה ממדרגה למדרגה, הוא מגלה מילוי חדש.

הרצון צריך להיות מותאם למילוי גם בכמות וגם באיכות, וזו כל העבודה שלנו. ואילו באור עצמו אין שום שינוי. אין בו את האורות נרנח"י (נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה). על האור שעדיין לא התלבש בכלים, בכלל לא ניתן לומר שום דבר, זוהי צורה מופשטת שלא ידוע עליה כלום. אנחנו יכולים לדבר רק על מה שמתלבש בנו, ואפילו לא על המתלבש עצמו, אלא על איך שאנחנו מרגישים את ההתלבשות שלו בתוכנו.

אנחנו כבר מרגישים אותו בהתאם לחיסרון שלנו, לרצון שלנו, והתופעה הזאת נקראת "אור", בדומה לאור השמש, איזו שהיא הרגשה נעימה. לכן כל העבודה שלנו מסתכמת בהשגת החיסרון, שנקרא "שער הדמעות".

זה חיסרון שאין לי שליטה עליו. אני השקעתי המון מאמצים, עשיתי כל מה שאפשר, השגתי גודל רצון מרבי ואני רואה שהמילוי שלו אינו תלוי בי. כי אם הוא היה תלוי בי, זה לא היה נקרא חיסרון, אני פשוט הייתי ממשיך לעבוד. חיסרון חזק נקרא שאין לי שום יכולת לממש אותו.

אני מאוד רוצה לממש אותו, בכל מאה אחוז, ובמאה אחוז אני יודע שזה לא בכוחותיי. הנקודה הזאת שבה נפגשים הרצוי והמצוי, נקראת "שער הדמעות". האדם התייאש במאה אחוז מכוחותיו עצמו, אך אינו יכול לעזוב את המטרה רצויה, כי זה הדבר היחיד החשוב עבורו בחיים.

כל העבודה שלנו היא להגיע לנקודה הזאת. ודאי, שאנחנו בנויים כך שכולם כלולים בכולם. ולכן ללא עבודה הדדית והתכללות, אי אפשר להשיג כזה מצב. רק עבודה אינטנסיבית בקבוצה, בכיוון אחד תניב תוצאה, ואז השער הזה ייפתח. וכל שאר הרצונות בצורתם ובאיכותם אינם מתאימים לגילוי הרוחני.

מתוך ההכנה לשיעור, 30.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אל תפספס את הפתח לאור הצר שלך שבקיר
סמוך לשער הדמעות
לעלות לשורש של שורש הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest