דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נצייר עולם מושלם

נצייר עולם מושלם

שאלה: בבריאה יש שני כוחות עיקריים: רצון לקבל ורצון להשפיע. רצון לקבל, זה הרצון הטבעי שלנו. כיצד הוא מתגלה בעולם שלנו?

תשובתי: נכון, רצון לקבל זה הרצון הטבעי שלנו. אפשר לכנותו רוחני, מפני שהוא מנהל את הרוח, התכונות והמחשבות שלנו, מנהל אותנו בכל. לכן הרצון לקבל שווה ערך לרצון להשפיע מבחינת איכות, כמות ופעילות שלו, אולם תלוי איך אנחנו מנהלים אותו.

מלכתחילה רק האגו, רק הרצון לקבל עובד בתוכנו. עם הזמן אנחנו מתחילים להרגיש נחיצות גם ברצון להשפיע, מפני שאנו רואים, שאגואיזם שלא מאוזן על ידי השפעה, מוביל אותנו להשמדה הדדית.

בעיקרון, כל העולם שלנו בנוי על הכוח האגואיסטי של הרצון לקבל, בכל צורה ובכל. אנחנו לא רואים בזה שום דבר רע, מפני שבסופו של דבר, האגו דחף את בני האדם מתוך המערות והוביל אותנו להתפתחות עקבית בתחומי החיים השונים כמו: כתיבה, טכנולוגיה, בניית מערכות תקשור, מדינות, כל מה שהשגנו עד כה.

שאלה: אז מה עלינו לתקן, אם ההתפתחות הזאת זה הרצון הטבעי הטוב שלנו?

תשובתי: ההתפתחות בפני עצמה היא טובה, אבל היחסים ההדדיים בינינו, רעים. כל חבר בחברה רוצה רק דבר אחד, להצליח, ואם אפשר אז על חשבון אחרים. כך האגו שחי בתת מודע שלנו עובד, בין אם אנחנו רוצים בזה ובין אם לאו.

שאלה: כעת היחסים בין בני האדם לא טובים, אגואיסטיים, איך עליהם להיראות בפועל? איזו חברה היית רוצה לצייר?

תשובתי: מדוע לצייר חברה? עדיף שנצייר לעצמנו עולם מושלם. מה הטעם לחיות 60-50 או אפילו 100 שנה, אם אני כל הזמן עובד קשה, סובל, בורח מחוסר נעימות, כל הזמן משתדל למלא את עצמי בתענוגים מינימליים ורואה שהם רגעיים. אפילו אם אני שמח, ההרגשה מיד נעלמת ואני שוב מוצא את עצמי במרדף אחרי משהו גדול יותר. אינני רוצה חיים כאלה!

אני רוצה לצייר לעצמי חיים נצחיים, מושלמים ולא חיים סטטיים, אלא חיים שכל הזמן מתפתחים: משלמות קטנה לשלמות גדולה יותר, שמגלה לי פרספקטיבות יותר ויותר רחבות, אופק שכל הזמן מתרחב. זה לא מתרחש כמו אצל ילד שגילוי העולם מרתק אותו, אלא זה מקנה לי הרגשה והשגה של שלמות, שלא ניתן לתארה במילים.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest