דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נצא יחד מהגלות הרוחנית

נצא יחד מהגלות הרוחנית

לב

שאלה: במגה-כנס הקרב ובא הרבה מהאנשים יצטרכו להיתקל בכזה כוח, הרצון של "הקבוצה העולמית", "הכלי העולמי הכללי". למה אדם שלומד חכמת קבלה היכן שהוא בקייב או בניו-זילנד, כל כך חשוב לי?

תשובתי: הידע הזה חייב להתפשט לכל האנושות, כמו שנאמר: "וכולם ידעו אותי מקטן ועד גדלם". התורה ניתנה בכדי לתקן את כל הנשמות, ועָם ישראל הוא רק חוליית מעבר, כמו שכותב בעל הסולם במאמר "הערבות".

התיקון חייב להתגשם ולהתממש בכל העולם, אך ישראל צריך להיות הראשון. התיקון מתחיל מישראל, מתגלה כאן ונשפך מחוץ לגבולות שלו, בכך שממלא על ידו את כל העולם. כנסים מהסוג הזה מראים עד כמה השיטה הזאת מיועדת עבור כל אחד, עבור כל העמים, רק היא מסוגלת לאחד ולחבר את כל בני האדם לאחד שלם, למרות כל ההבדלים החומריים והגשמיים, הלאומים והגזעים, המין והמנטאליות השונים.

לנקודות שבלב, שעל ידם אנחנו מחוברים מלכתחילה במערכת הרוחנית, אנחנו רק מוסיפים את הרצונות שלנו לחזק את הקשר הזה. אינני בוחר עם מי להתחבר! אני כבר מחובר עם "הנקודה" שלי, הנשמה, עם מי שצריך. הקשר נשבר רק ברגשות שלנו, איננו רוצים להיות מחוברים, אך למעשה הקשר קיים! עלינו רק לגלותו, ליטול בו השתתפות עצמית.

לכן עלינו לעורר את כולם, בכל העולם, וכנסים מהסוג הזה מראים עד כמה אנחנו קרובים לאמת. כי אם אנחנו מפיצים את שיטת התיקון, אדם שקיימת אצלו "הנקודה שבלב", יבין אותנו וירגיש שהוא מתחבר איתנו בשווה, בכל הפעולות. ובמקרה כזה, כל העמים מתאחדים לתיקון הכללי. וזה נקרא הגאולה השלמה מהגלות הרוחנית. שלם זה לא רק מה שהיה פעם עָם ישראל, אלא כל העמים. חכמת הקבלה נכתבה לדורנו זה, וכל ההיסטוריה מגיעה כעת לסיכום של ההתפתחות שלה.

עָם ישראל חייב לבצע ראשון את התיקון הזה ולהעביר אור לעמים האחרים. אם איננו מבצעים את השליחות שלנו, איננו מתקנים את עצמנו ואת כל העולם, אנחנו מזמינים שׂנאה מכולם כלפינו. הפצת חכמת הקבלה בכל העולם נקראת "שופרו של משיח". ברגע שאנחנו יוצאים אל העולם עם שיטת התיקון הזו, אנחנו מייד מגלים בתגובה יחס טוב וחם, במקום שנאה – אהבה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 21.07.2010

ראה מאמרים נוספים בנושא:
מגה-כנס – חלון לעולם הרוחני
כל העולם יוצא מהגלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest