דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניתנה רשות מפני שיש צורך

ניתנה רשות מפני שיש צורך

מקודם אנחנו התפתחנו בצורה של "בהמות", דור אחר דור, במידת ה"התגלגלות" של ה"רשימות" מרצון אחד לרצון אחר, והרצונות האלה היו מקבלים הרגשה של גופים שבהם הם נמצאים וציירו לעצמם את תמונת העולם.

אבל עכשיו אנחנו קיבלנו רשות לעלות על ידי חכמת הקבלה לדרגת העולם הנצחי. אז אנחנו כבר לא נהייה מוגבלים יותר על ידי הגלגולים הגשמיים. הרצף הזה של חיים ומוות הגשמיים ייעלם, כי אנחנו נראה בזה רק מדרגה פרטית של המערכת הכללית.

כאשר שאלתי בתחילת דרכי את הרב"ש, מה זה חיים ומוות בעולם שלנו, אז הוא ענה: "זה כמו שאתה מוריד בלילה חולצה ולובש חולצה חדשה בבוקר". באופן זהה אתה "מוריד" את החיים האלה ו"מתלבש" בחיים חדשים, ממערכת אחת של עשר ספירות למערכת אחרת של עשר ספירות. וכאשר אתה נמצא בדרגה יותר עליונה, אתה לא מרגיש בזה שום דבר מיוחד. הוא נותן דוגמה, לגוף שנמצא בדרגה בהמית ואינו מרגיש כאב בזמן שחותכים שיער או קוצצים ציפורניים, כי זה נמצא בדרגת הצומח. דרגה יותר תחתונה אינה מרגישה חיסרון, אלא להיפך ההתחדשות שלה נתפסת כתוספת יפה.

הנה יוצא, שלבני האדם בימינו יש סיכוי לעלות לעולם הנצחי עוד לפני סיומם של החיים האלה. ואז את המציאות העכשווית הם ייראו כ"נספח" לעולם הנצחי.

אבל קשה מאוד להסביר את זה. הרשות נתונה ואנחנו מחויבים לפעול, אבל נדרשת עבודה קשה לפני שאנחנו נוכל לממש את המשימה הזאת כמו שצריך. אנחנו צריכים להקל לעולם את הגישה לשיטה הזאת של חכמת הקבלה, צריכים בעצמנו להימצא בדרגה יותר עליונה ולעשות קשר נכון בין המדרגות. זה נקרא, להיות מורה ולהתחיל להעלות את האנושות למעלה. אנחנו צריכים לראות בזה כמשימה, כחובה שלנו. מהות הרשות היא לא סתם בזה שאנחנו רשאים לממשה, אלא באחריות והחובה כלפיה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תורת הקבלה ומהותה", 27.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה מתגלה
ייעודה של חכמת הקבלה
מגע עם שדה המידע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest