דף הבית / אקטואליה / "ניתנה רשות למשחית"

"ניתנה רשות למשחית"

שאלה: אנחנו יודעים שהלחץ שיגיע מאומות העולם על ישראל יגיע בצורה של שנאה. איפה עובר הגבול בין שנאה מועילה לתיקון, לשנאה מסוכנת?

תשובתי: זה נקרא ש"ניתנה רשות למשחית" (רמב"ן, "על שמות" י"ב, כ"א), כמו שבימי היטלר, קמו כל מיני תנועות והיו התעוררויות בעם ישראל לעזוב את גרמניה ולהתחבר כדי להגיע לארץ, והם עשו דווקא ההיפך, התפתחו לאלפי תנועות ומפלגות וזלזלו בעלייה לישראל, וכך גרמו לעליית השלטון הנאצי שגרם לשואה.

שאלה: נשמע שכדי להתקדם נכון לפתרון, עלינו לעבור לתפיסה חדשה של המציאות. מהתפיסה הגשמית, להבנה שיש כאן משחק של כוחות שפועל, זה המעבר שעלינו לעשות?

תשובתי: אנחנו מדברים על כך כבר שנים.

שאלה: אז כדי שעם ישראל יבין את היכולת שלו ליצור שינוי במצב, עליו להבין את הכוח שיש לו להשפיע על רובד פנימי יותר של המציאות?

תשובתי: כן. בשביל זה הוא צריך לדעת מה עליו לעשות. ועליו לעשות רק דבר אחד, להיות מחובר בצורה פנימית. אם אנחנו משתמשים בשנאה כלפינו מכל אומות העולם כדי להתחבר בינינו, כי בצורה כזאת הבורא גורם לנו להיות מחוברים יותר ומכאן לפעול, אז טוב. ואם אנחנו לא עושים זאת, אז יש כלפינו שנאה כללית, ובמקום לדחוף אותנו לחיבור היא משמידה אותנו.

הערה: כלומר צריך להסביר שיש כאן משחק של כוח חיובי וכוח שלילי, ודווקא אנחנו כעם ישראל יכולים לשנות את המאזן של הכוחות הפנימיים של המציאות.

תגובתי: כן.

 

מתוך ישיבת כתבים, 7.2.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest