דף הבית / נישואים עם עצמך

נישואים עם עצמך

הערה: האנושות מתפתחת כל הזמן. בראשיתנו, נישואים נורמאלים היו בין גבר לאישה, ואילו בימינו גבר נישא לגבר, אישה לאישה, הגענו למצב מעניין מאוד שנקרא "סולו-גמיה", נישואים עם עצמך. נישואים מסוג זה, נפוצים בעיקר בקרב נשים. אחת מהן הצהירה, שהנישואים שלה לעצמה, זו תקוותה לאהבה לכל החיים.

תגובתי: זו הצהרה יפה מאוד, כי היא מדגישה למעשה את הטבע העיקרי של האדם שהוא אהבה עצמית, האדם לא אוהב אף אחד כפי שהוא אוהב את עצמו. זה בהחלט הוגן ונכון מבחינה אינסטינקטיבית וטבעי מצד הטבע. אני חושב רק על עצמי כל הזמן, ועם זאת אף אחד לא מאשים אותי בכך. אני דואג רק לעצמי, משרת את עצמי, העיקר שיהיה לי טוב. זהו נרקיסיזם אמיתי, אני מלכתחילה "מאורס" לעצמי.

כל המצב הזה מוביל את האדם להכרת אמיתיות הטבע שלו. אני בעד שהאדם יטען, יאשר ויודה, שהוא אוהב רק את עצמו, שברגע שהוא נולד הוא "מתארס" עם עצמו. הוא לא צריך לחתום על זה, אלא פשוט להגיע להכרה, שהוא באמת מקדיש את כל זמנו וכוחותיו לטובת עצמו. זה הטבע שלנו למעשה ואין לנו לאן לברוח ממנו.

בנישואים לאחר, האדם מבטיח לחיות איתו, לדאוג לו ולחשוב עליו כל הזמן. היום אנחנו מגלים שהאהבה אינה יכולה להתקיים לאורך זמן. משיכה מינית וחיים משותפים של רוב הזוגות הצעירים נמשכים כשנתיים עד חמש שנים מקסימום ואז מתפוררים, הם לא יכולים להחזיק מעמד יותר מזה. הגענו למצב שבו איננו יכולים לחשוב על קשרים אחרים אלא על קשר זמני. זו הדרך שלנו להכרת הרע. הטבע האנושי זקוק לתיקון, ובתוכנו כלוא חלק נוסף, החלק השני, הנסתר של הטבע שלנו, שלא יאפשר לנו להישאר במצבנו השקרי. האנושות לא תוכל להסכים עם מצב זה, היא תחפש מוצא וגם תמצא אותו בתיקון העצמי. לכן, כל סוג של הכרת הרע של הטבע שלנו, הוא תהליך חיובי. אני מקווה שנגלה דחפים נוספים של האנושות להתעלות לדרגה הבאה שלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.1.2017

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest