דף הבית / אקטואליה / ניצחונה של מארין לה פן

ניצחונה של מארין לה פן

הערה: בבחירות הלאומיות בצרפת, מובילה המפלגה הימנית קיצונית של מארין לה פן. היא מקדימה את האחרים כמעט ב-43% מהקולות.

תשובתי: זה טבעי כשמופיעה אי שביעות רצון עממית, אז הרבה יותר קל לימין הקיצוני או לשמאל הקיצוני לנצח. המדיניות של מארין לה פן ברורה לחלוטין, בדיוק עמדה כזאת נחוצה היום לצרפת.

הערה: היא הוציאה את אביה מהמפלגה בגלל הדעות האנטישמיות שלו.

תשובתי: זה לא חשוב, זה הכול פוליטיקה, היא יותר פוליטיקאית ממנו. כאישה, היא יותר חכמה ויחד עם זאת יותר מאופקת. היא מזכירה במשהו את מרגרט טאצ'ר, למרות שבוודאי לא בהכול, אך היא גם כן "אשת ברזל". אם הצרפתים יתמכו בה, אם יימשכו פעולות הטרור וכל השאר, אז הם יכולים לקחת את השלטון.

שאלה: אתה סבור שהימנים יעלו לשלטון, או שבכל זאת אירופה תהפוך למוסלמית?

תשובתי: זה תלוי בעלייה של ההכרה הלאומית העצמית. הזניחו את אירופה, אירופה השמאלנית אכלה את עצמה, ועכשיו קשה מאוד לבנותה מחדש. ככלל, מצבים כאלה אפשר לתקן על ידי שיטות כירורגיות חדות. אני מאוד מקווה שכאשר הם ייקחו את השלטון, הם יתחילו במקצת לנקות את החברה שלהם, אבל לא מהאלמנטים הלא רצויים, אלא פשוט לקבוע בצורה מדויקת וברורה מה זה אומר להיות צרפתי, מה זה להיות אזרח, אילו חובות יש לכל אחד. עוד החבר לנין כתב, שמדינה זה מנגנון של הגבלות ודיכויים של האוכלוסייה.

שאלה: כלומר, אתה בעד מנהיגים כאלה?

תשובתי: מפני שאי אפשר אחרת! גבולות המדינה, המבנה שלה, הכול  מבוסס על הגבלות. אני סבור, שיד שמרנית נוקשה צריכה לבוא עכשיו לעזרה לאותה מתירנות ששורה בזמנינו באירופה ובארה"ב. באופן כזה הכול יתיישר, יתוקן, יתאושש,  ולאחר מכן אפשר יהיה לדבר על משהו. אני לא בעד שמאלנים ולא בעד ימניים, אלא בעד קו יותר נוקשה וברור, כשאנחנו יודעים בבירור מה צריכים לדרוש מהעם, באיזה אופן לחנך אותו, באיזה אופן להוביל אותו, כשהמדינה לוקחת על עצמה אחריות לכך שלפנינו יהיה עתיד ידוע. דווקא זה נחוץ לאנשים. ואילו היום עם המפלגות השמאלניות בכל המדינות, נוצרת בעיה גדולה: מה מחכה לנו מחר? נעלמות המסגרות המגבילות, והאדם זו בהמה שחייבת להתקיים בתוך מסגרות. ושלא יקרה מצב שבגלל היעדר מוחלט של מסגרות המשטר הקיים, נתדרדר לנאציזם, פשיזם, דיקטטורה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 7.12.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest