דף הבית / אקטואליה / ניצחון הוא לא שלום

ניצחון הוא לא שלום

היום השביעי של מבצע "שומר החומות", והאש לא נפסקת. מטחים מסביב לשעון, שיגורים לדרום ולמרכז, נזק רב לרכוש, הרוגים ופצועים, ובתוך כל זה מתבלטת איכות כוח המגן שלנו – צבא ההגנה לישראל.

צה"ל הרים בעזה סדרת מבצעים מרשימה מבחינה מודיעינית ומבצעית, מהלכים משנֵּי תודעה המקרבים את מדינת ישראל להשיג את מטרותיה הצבאיות במערכה הנוכחית, והעיקר שהם מעניקים לנו הוא אורך נשימה.
העובדה שאנחנו מנצחים במערכה הזאת בוודאי שלא תספק לנו שלום. ניצחון הוא לא שלום – לא ניצחון צבאי על כל פנים. ניצחון כזה יספק לנו רגיעה זמנית, הפוגה קלה, אבל לא ימחה את האיבה שתקום מרבצה כמו שאנחנו כבר יודעים, שוב ושוב, כמו עוף החול.
הניצחון שיביא לנו שלום וימלא את כיסי העתיד שלנו בשלווה מחויכת ונוסכת ביטחון הוא ניצחון על האיבה בינינו, עם ישראל. אך ורק זה.
הרבה יותר קל להילחם עם אויבים בשר ודם, עם כוחות גשמיים העומדים מולנו ומנופפים בנשק חם, מאשר להיאבק באגו המפריד בינינו וקובע מלחמה תמידית, מלחמה קשה וקרה.
המלחמה הנצחית שלנו ישראל היא להתאחד ולהיות "אור לגויים", אומה שבחיבורה תסחף את כל העולם אחריה לשלום, לשלמות, להשלמה. אנחנו צריכים להתגייס במהירות למלחמה הזאת על האהבה בינינו, נגד כוחות הדחייה, הריחוק והשנאה, ולא להרפות עד שנגיע לכדי "כל ישראל חברים".
במידה שנתקרב לתוך לב האומה, להיות כאיש אחד בלב אחד, ישמטו מעלינו כל הכוחות החונקים של הזלזול והדחייה, הבוז, השנאה והטילים מצד העמים, ויהפכו לכוחות מעריכים וידידותיים.
עלינו להגיע עכשיו – ובכל רגע להתחיל מחדש – למצב שאנחנו מוכנים לעשות הכול עבור האחר. להתחיל לאהוב את הזולת, להתחשב באחרים, לדבר זה עם זה, לחייך אחד לשני, להיות ערבים, נעימים זה לזה ולגמרי אחד בעד השני.
תודה לחיילים שלנו שהודפים את האיום המיידי ופורשים בפנינו הזדמנות עצומה: להתחבר בינינו ככל האפשר, כל עוד אפשר. רק באחדות בינינו ננצח.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest