דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניצוץ הרצון של הבורא

ניצוץ הרצון של הבורא

שאלה: למה נדמה לאדם, שהוא יכול להתקדם בכוחות עצמו ולא דרך הסביבה?

תשובתי: אדם מעדיף לסמוך על הכוחות שלו, מפני שהוא עובד עם השיטות האגואיסטיות שהוא רגיל אליהן. לפי הרצון לקבל שלו הוא לא צריך לפנות לאור העליון, למאור המחזיר למוטב, אלא הוא חושב שהוא ירוויח הכול על ידי הידע והמאמצים שלו. הוא מחשיב את עצמו למספיק חכם וחזק כדי לפרוץ את כל המחסומים ולקבל שכר.

הוא לא צריך בשביל זה את הכוח העליון, לא צריך בשביל זה את הבורא. כשהוא מרגיש את עצמו חזק, אז הוא מזלזל בקשר עם הכוח העליון, אפילו אם היה חושב שהוא קיים. הוא מתחיל לדמיין שהוא קשור עם מישהו עליון רק בגלל איזה פחד מהעולם הזה או פחד מעונש בעולם הבא לאחר המוות, זאת אומרת, כשלא מסוגל להסתדר בכוחות עצמו.

אם הוא היה בטוח שיצליח בעצמו וימלא את הרצון לקבל שלו, אז הוא לא היה זקוק לשום כוח עליון. אך כשבאדם מתעורר הניצוץ, שהוא באותו הטבע כמו האור העליון, אז לא ניתן לספק אותו בשום דבר, אם אתה לא קשור עם הכוח העליון ולא מקבל ממנו מילוי נוסף.

ניצוץ זה לא סתם חלקיק שנחצב מהאור העליון ונמצא בתוכי. ניצוץ, זו ההארה הקטנה ביותר, שרק יכולה להיות מהאור או מהבורא שמתגלה בתוך האדם, זה תחילת גילוי הבורא בתוכי. זהו תחילת האדם שבי, הדומה לבורא.

את הניצוץ הזה אני צריך לחבר עם הרצון לקבל כדי ששניהם יהיו בהרמוניה, בקשר נכון. בזה כל העבודה שלי, עד שבמקום הניצוץ יתגלה לי הבורא ובמקום הרצון לקבל הקטן, יתגלה רצון ענק והם ישיגו דבקות שלמה.

מתגלה חלקיק קטן של הבורא, זה נקרא "הניצוץ הרוחני" שהתעורר בי. מתגלה מנה קטנה של הרצון לקבל הענק, מתעוררים בתוכי כל התשוקות שלי לאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות.

ההבדל בין הרצון הטבעי שלי והניצוץ, הוא בזה, שהרצון דורש ממני ליהנות למען עצמו, ואילו הניצוץ דורש ליהנות לאחרים, להשפיע. הם מנוגדים זה לזה, ולכן האדם שמרגיש כזה ניצוץ מאבד תחילה את הראש.

הוא מרגיש פיצול, כי הרצון לקבל מושך אותו לעולם הזה, איפה שנמצאים כל המילויים האגואיסטיים. ואילו הניצוץ של הרצון להשפיע, ברגע שמתגלה, מעביר אותו למימד אחר לגמרי, אף על פי שהוא לא מבין איפה זה ומה זה. כבר לא מדאיג אותו כל מה שמתרחש בעולם הזה, אלא הוא נמשך למשהו גבוה יותר, לא גשמי.

בסופו של דבר הניצוץ הזה מביא אותו למקום מיוחד שבו שהוא יכול לממש אותו, כלומר למקום שבו הרצון של הבורא מתגלה ביתר כוח. המקום הזה נקרא "קבוצה" קבלית.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 05.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אור גדול במקום ניצוץ קטן
ניצוץ אחד אינו מספיק
הניצוץ שממנו מתחיל האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest