דף הבית / קבלה ומדע / טבע / ניסיונות שווא להיאחז בעבר

ניסיונות שווא להיאחז בעבר

laitman_2009-10_usa_0310_w.jpg

במשך החיים הכל כך קצרים שלנו, העולם עובר שינויים מאוד גדולים. אנשים לגמרי התבלבלו, כדור הארץ כאילו התחיל להסתובב מהר יותר ממה שאנחנו מסוגלים לתפוס. אולי איבדנו את הדרך ולא יודעים לאן הולכים? או אולי להיפך, אנחנו בוחנים את המצב שאליו נקלענו כנקודת מפנה של הדרך שממנה אנחנו יכולים לעלות לדרגה חדשה?

וכמובן, במעבר כזה ממדרגה למדרגה, ממצב למצב, קיימת תקופה מעורפלת, כאשר אנחנו נמצאים בין שתי מדרגות, בין מצבים יציבים, בבלבול גמור. כל כך מבולבלת מרגישה היום האנושות את עצמה.

הזמן שלנו הוא מאוד מיוחד, כי אנחנו חיים בעולם חדש. אלה הם כבר לא אותם החיים שהתרגלנו לנהל במשך אלפי שנים רבות, לא מתקדמים, התפתחות ישרה, שקידמה אותנו מדור לדור. אבל עכשיו פתאום מתרחש איזה שינוי גדול ביחסים בין בני אדם, ביחס שלנו למשפחה, לחיים, לאותו המקום שבו אנחנו חיים, לעם שלנו. הכול משתנה לחלוטין. ולמרות שאנחנו בינתיים לא תופסים את זה ומניחים שעדיין חיים בעבר, אבל הוא כבר חלף!

כשאנחנו מתחילים לחפש איך לחזור לדרך שאבדה, אנחנו מגלים רצון מיוחד חדש שדורש למצוא את מקור החיים, לגלות בשביל מה אנחנו חיים, בשביל מה משתנים? האם קיימת איזו תוכנית לחיים שלנו, מטרה, והאם אפשר לגלותה מראש? האם אפשר להתקדם למטרה הזאת בדרך רגילה, כפי שחיינו במשך אלפי שנים על כדור הארץ הזה, מבלי לחשוד, לאן ההתפתחות מובילה אותנו? ביצענו באופן אינסטינקטיבי איזה שהם שינויים ומהפכות שלמות וכך חיינו!

אף אחד מאיתנו לא ידע מה מתרחש. ולמרות שהיו הרבה פילוסופים וחוזי עתיד למיניהם, אבל למעשה, אף אחד מהם לא היה יכול לנבא שום דבר מראש ולהסביר את המתרחש.

אבל היום, אנחנו באמת זקוקים לזה. אנחנו כבר לא יכולים להמשיך לחיות כרגיל, בחיים שלנו שורה בלבול מוחלט. אנחנו מרגישים שחייבים לגלות את סוד החיים, את התוכנית שלהם, את כיוון ההתפתחות, כי ללא זה אנחנו מאבדים את כל היסודות.

בעבר, אנחנו תמיד התפתחנו במסגרות של משפחה, קיבלנו הכול בירושה מההורים וחיינו כדי לבנות את המשפחה שלנו ולהעביר הלאה לילדים שלנו. כך נמשכו החיים מדור לדור, בהרבה משפחות מסביבי, וכולנו יחד התקדמנו באיזה מסלול מוכר וסלול. אבל היום לא ידוע לנו שום דבר.

וחוץ מזה, מדענים רבים מזהירים בפה אחד ובגלוי שהמצב שלנו מאוד מסוכן, מפני שאנחנו הורסים את כדור הארץ ואין לנו שום תקווה לעתיד, בכך שמיצינו את כל המשאבים ומקורות האנרגיה.

העולם הטכנוקרטי שבנינו לעצמנו בחמישים השנים האחרונות, נוצר במחיר של פעולות הרסניות חסרות מחשבה. בצורה כזאת אנחנו פשוט הורגים את עצמנו, בכך שחוטפים מהטבע ללא שום קנה מידה ושורפים את כל מה שקיים בו, כאילו כבר לא יהיה מחר. ולמרות שבינתיים אנחנו חיים, אבל כבר ללא שום תקווה ופרספקטיבה טובה לעתיד. והעיקר שזה אפילו לא מדאיג אותנו, עד כדי כך אנחנו עיוורים.

בדור שלנו מתגלה מצב מיוחד ושאלה מיוחדת על משמעות החיים, שמעוררים אותנו, פשוט בוערים בנו. ויש אנשים, שלא יכולים להירגע ומתחילים לחפש, בכך שמנסים כל מיני שיטות, ניו אייג', שמזה פורחים כל מיני לימודים מיסטיים.

אבל בקרב האנשים האלה, ישנם כאלה ששואלים שאלה יותר רצינית על משמעות החיים ורוצים להשיג פתרון מדעי, ריאלי. הם לא מאמינים בשום דבר, לא מסתמכים על מילים וסיפורים של מישהו, אלא רוצים בעצמם לגלות את כל התהליך שהם עתידים לעבור. מצד אחד, הם רוצים להבין את העבר: באיזו מטרה אנחנו עברנו את כל הדרך הזאת, ואפילו לא מתחילת החיים על פני כדור הארץ, אלא בכלל מלידת היקום. ואפילו עוד לפני כן: לגלות מאיפה נוצר היקום ואם אפשר אז עוד לפני כן, את המקור של כל הבריאה. ולא רק לגלות את מה שהביא אותנו לנקודה הזאת של היום, אלא גם איך להמשיך ממנה הלאה: מה עתיד לקרות בהתאם לתוכנית הטבע מהיום והלאה.

האם קיימת כזאת תוכנית והאם אפשר לגלותה, והאם כדאי לנו לגלות אותה? כי הכול תלוי בזה, האם אנחנו נוכל להשפיע עליה? האם אני אוכל לכוון את עצמי בצורה נכונה? זוהי שאלה חשובה שאותה אנחנו נצטרך לפתור.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ברזיל, 04.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
על הישורת הסופית של האגו
משהו גדול יותר מצעצועים
תקופת המעבר של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest