דף הבית / קבלה ומדע / ניסוי אובייקטיבי

ניסוי אובייקטיבי

שאלה: נקודת ההתחלה והסוף של הדרך הרוחנית, נקבעו מראש. איך אפשר להשיג את הנקודה הסופית?

תשובתי: העניין הוא שכאשר אנחנו משיגים את חכמת הקבלה, אז משיגים אותה בכלים הפנימיים האישיים שלנו. ולמרות שאנחנו חוזרים על התוצאות של המדענים – המקובלים הקודמים – שכבר עברו את הניסויים האלה, אנחנו מגלים אותם בדרך שלנו. בסופו של דבר, הם זהים ולא זהים, מפני שכאן מתרחש קשר בין ניסוי קפדני והתפיסה הפסיכולוגית הפנימית שלו, וזה אישי. באופן כזה, השגה של מקובל היא בו-זמנית גם אובייקטיבית וגם סובייקטיבית.

שאלה: מה ההבדל בין מושג האובייקטיביות בחכמת הקבלה ובמדעים רגילים?

תשובתי: במדע רגיל, האדם תופס את הניסוי מחוץ לעצמו, על איזה חומר, נניח על המסך שעליו הוא עוקב אחר המתרחש. ומה שרואה החוקר, רואים גם האחרים, כי את כל זה אפשר למדוד ולהשוות. אם לצורך זה יש צורך בהכנה מיוחדת, אז אפשר ללמד כל אחד והוא יראה לגמרי את אותה התמונה. ואין זה חשוב אם התפיסה שלך, נניח של איזו הארה, קצת שונה מתפיסתו של אדם אחר, אתם לא לוקחים את זה בחשבון.

ואילו בחכמת הקבלה, התפיסה וההשגה מתרחשים בתוך האדם. ומאחר וכל אחד מאיתנו נוצר מסכום של תכונות שונות, אז בתפיסה של השדה הנגלה על ידינו, אנחנו מגלים את עצמנו. מצד אחד, הדירוגים והתכונות של השדה הזה הם זהים אצל כולם, אבל מצד שני, כל אחד תופס אותם בתוכו באופן שונה. חוץ מזה, כאן קיימת אפשרות נוספת לאיחוד של התפיסות הללו, כדי להגיע להשגה עוד יותר חיצונית ועליונה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חכמת הקבלה ומדע", 7.10.2015

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/cfE2p

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest