דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניהול של לחץ – חלק ה'

ניהול של לחץ – חלק ה'

כיצד לנהל לחצים?

שאלה: ישנן דרכים רבות לניהול לחצים בהתאם לסיבת הופעתם: תרגילי נשימה, מדיטציות, מעמסה פיזית, הכנת אוכל, גידול בעלי חיים ביתיים, שירה במקהלה. כל זה איך שהוא מסיח את דעתם של אנשים, מציל מלחץ. רבים מייעצים לבכות או לנהל יומן, או להעביר את הזמן עם קרובים. אנחנו רואים שכל העצות הללו עוזרות אבל עד לרמה מסוימת ורק  כאשר מצבי הלחץ בעלי אופי מקומי. אבל כאשר ישנה מגפה המונית או שמתרחשים איזה שהם אסונות אחרים, אז יש צורך בשיטות אחרות. מה אתה יכול לייעץ?

תשובתי: אני לא רואה בשיטות שציינת עקירת מקור הבעיה. הן כולן עוזרות באופן כלשהו להירגע קצת. יוצא שהסיבה נשארת, אבל האדם לוקח כביכול כדור הרגעה ועכשיו לא מרגיש את הסיבה או שמרגיש מחצית או רבע מעוצמתה. זה לא פתרון לבעיה. במיוחד עם הבעיה הגלובלית שנוגעת לכל תושבי כדור הארץ, אשר בעוד פרק זמן מסוים כבר לא יידעו מה יאכלו וכיצד יתקיימו.

שאלה: מה יעזור להם?

תשובתי: רק גילוי של מקור התופעה, מה הסיבה לכזה לחץ על האנושות כולה. הרי בטבע שום דבר לא מתרחש לשווא, לכל דבר יש סיבה. החיפוש עצמו אחר הסיבה זה כבר תחילת הריפוי. כמו שאנחנו חוקרים איזו מחלה ומשתדלים למצוא תרופה נגדה, כך גם כאן, צריכים לברר ממה זה קורה. רק שעכשיו אנחנו לא חוקרים בקטריות או בעלי חיים, או את הפעולות ההדדיות הלא נכונות שלנו עם חלקים של הטבע, אלא את המשמעות של הטבע, לאן הוא רוצה לדחוף אותנו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 25.06.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest