דף הבית / המשבר ופתרונו / ניהול העולם: עיגול או וקטור?

ניהול העולם: עיגול או וקטור?

"היהדות צריכה לתת דבר חדש לגויים, ולזה המה מחכים משיבת ישראל לארץ, ואין זה בענין חכמות אחרות, כי בהם לא חידשנו מעולם ובהן אנו תמיד תלמידיהם. אלא המדובר הוא בחכמת הדת ובצדק ובשלום, שבזה רוב הגויים תלמידנו הם, וחכמה זו מיוחסת רק לנו" (בעל הסולם, "בניין החברה העתידית").

הערה: אנחנו תמיד מרגישים ומבינים שממשלות כבר מזמן איבדו את רסן השלטון, והעולם מתקרב לתוהו ובוהו. האגואיזם פרץ במלואו החוצה, חסר לו את הכוח המרסן ההכרחי.

תשובתי: ממשלות גם קודם לכן לא ניהלו את העולם, אבל עכשיו זה מתגלה יותר ויותר, מפני שהעולם הפך להיות אינטגרלי, סגור. ואילו הממשלות, בהיותן אינדיבידואליות, אינן מהוות בפני עצמן מעגל אינטגרלי סגור, ולכן כאן מופיעה סתירה בין עיגול לווקטור. היום אי אפשר לנהל את העולם על ידי וקטור. אסור להשפיע במודע על משהו מסוים בעולם, מפני שהוא כולו מקושר הדדית.

לכן, כשאתה משפיע על משהו מסוים במטרה להיטיב, אז הפעולה שלך יכולה להביא לאיזה אפקט חיובי, אבל מאחר והמערכת ננעלה עוד לפני 60-40 שנה, אז כשאתה משפיע על חלק אחד, אתה יכול לגרום נזק למערכת כולה ואז נקבל השפעה מאוד לא נעימה מצד אחר לחלוטין. ומאיזה צד ולמה זה קרה? איננו יודעים. במילים אחרות, הממשלה לא יודעת שאם היא תשפיע באופן חיובי על משהו במקום אחד, אז במקום אחר היא יכולה לקבל אפקט שלילי, ולא יהיה מובן לה למה זה קרה כך.

כדי לנהל היום מערכת כזאת, אדם צריך להיות בדרגה של המערכת הזאת, להיות בעל שכל עליון, כלומר להיות מקובל, מה גם שלא סתם מקובל פשוט. כלומר, לא מדובר על מערכת מדינית, אלא על מערכת עולמית. ואם במדינה אחת משהו לא בסדר, אז זה משתקף לא רק אצלה, אלא גם בכל העולם, מפני שהמערכת הפכה להיות אנלוגית, סגורה, עגולה, כל העולם מקושר זה עם זה.

כדור הארץ שלנו הוא כפר קטן. היום איננו יכולים להשפיע על משהו מסוים ולקבל תגובות קונקרטיות מדויקות. אנחנו לא יכולים לחקור את החברה, את העולם, מפני שבמערכות הללו הכול מקושר הדדית, ולנו אין שום מושג על זה. העולם כל הזמן התפתח באופן רב-צדדי ופתאום ננעל. ואילו אנחנו, עם התכונות, הרצונות והמחשבות הנוכחיות שלנו, לא מסוגלים לתפוס את המצב הנעול שלו, לכלול אותו בתוכנו ולחקור. אנחנו לא יכולים ליצור בתוכנו דגם של עולם אינטגרלי. לשם כך צריך לעלות לדרגה של העולם החדש, ולעלות זה אומר, ליצור דגם בו אנחנו מתחברים ומתאחדים בינינו.

זאת יכולים לעשות עשרה אנשים, מאה אנשים, לא חשוב כמה. אם הם היו מצליחים להתאחד לכזה שלם כללי משותף ולהבין כיצד בנויה המערכת האינטגרלית, אז דרכה הם היו יכולים להשפיע בצורה נכונה על העולם. דווקא לכזה איחוד קורא בעל הסולם, ואז כל ההשפעות שלנו על העולם יהיו מועילות.

שאלה: מה מסמלות המילים: "היהדות צריכה לתת דבר חדש…"?

תשובתי: זה הכול הגדרות ואבחנות רוחניות. שיטת האיחוד שנקראת חכמת הקבלה, נקראת גם תורת אמת ואור התורה. כלומר זהו ספר הדרכה שמאפשר לאנשים לעלות לדרגה האינטגרלית שלהם ולהתחבר ביניהם. אותם אנשים שמודרכים על ידי השיטה הזאת ומנסים להשיג איחוד, נקראים "יהודים", מהמילה "איחוד", או עִברים מהמילה "עבר" (מעבר). כך זה עוד מאברהם, קראו לו אברהם העִברי. ישראל זה ללכת כיוון "ישר – אל", ישר אל הכוח העליון, לתכונת ההשפעה והאהבה, לאיחוד הדדי. כל זה מורֵה רק על פעולה אחת ויחידה, להתאחד בינינו ודרך האיחוד להסתכל על העולם. אז כולנו נתייחס אליו בצורה נכונה ונקבל תגובות נכונות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 5, 18.5.2015 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest