דף הבית / המשבר ופתרונו / ניבאו לעולם את הדיכאון הגדול השני

ניבאו לעולם את הדיכאון הגדול השני

חוות דעתו של ד.רוֹדְרִיק, פרופסור בהרוורד, Project Syndicate: התפתחות המצב באירופה יכולה להביא לשינויים גלובליים בעולם. ההשתמטות של יוון יכולה לגרום ל"אפקט הדומינו", שבסופו המשבר יגיע לסין וארה"ב, ויתחיל הדיכאון הגדול השני. חילוקי הדעות הכלכליים בין פקין לוושינגטון מאיימים להביא למלחמה בין שתי המדינות.

מנהיגי העולם נוקטים בכל המאמצים להצלת המערכת הבנקאית. אולם זה לא עוזר. המצב הכלכלי ממשיך להתדרדר. המשבר מגיע לסין: מאות מפעלים סיניים נסגרים.

בכל רחבי אירופה עולים לשלטון רדיקליים ימניים ושמאלניים, שמתחילים לגרש את כל המהגרים ממדינותיהם. המשטרים במזרח התיכון עושים הפנייה למדינות ההלכה הסמכותיות. חילוקי הדעות הכלכליים בין סין לארה"ב יכולים להגיע לעימותים צבאיים גלובליים.

תגובתי: כדי למנוע את "ההדרדרות של העולם כלפי מטה", חייבים לספר לחולה על המחלה שלו ולהפיץ את הידע הזה בצורה רחבה לכולם, כדי שהחברה תתפוס ותבין את הסכנה של המצב שאליו היא נקלעה. ידיעת המחלה והשלכותיה האפשריות, זה הדבר הראשון שהוא חיוני להתגברות עליה. לאחר מכן, חייבים להסביר את הסיבה למצב שאליו נקלענו, את סיבת המשבר. מתוך הבירור, אפשר יהיה להבין איך לרפא אותו. כך בנוי הקורס של החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
איך תתפרק הכלכלה העולמית במאה ה- 21
אי אפשר להימנע ממשבר המטבע המקיף
הכלכלה העולמית ניצבת מול איום של שפל גדול חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest