דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נחזיר את עצמנו לחיים

נחזיר את עצמנו לחיים

מיכאל לייטמן

את ספר הזוהר צריך לקרוא פעם אחר פעם עד שהאור יתחיל להשפיע עלינו. בתחילת הקריאה בספר הזוהר, אנחנו מרגישים התפעלות גדולה שנמשכת חודש חודשיים. למרות שאיננו מבינים דבר, בכל זאת אנחנו מאוד מתפעלים מכל הקורה לנו. אחר כך הרגשת ההתפעלות נעלמת ואנו מתחילים להרגיש שכל דבר נראה חסר טעם.

כלומר, בזמן לימוד הזוהר אנחנו מהר מאוד מפסיקים לתפוס את מה שכתוב בספר, כאילו לא אכפת לנו ואין טעם במה שאנחנו קוראים, אבל בכל זאת ממשיכים לקרוא מתוך הבנה שככה צריך. זאת הדרך, פותחים לנו רצון אגואיסטי נוסף שמרחיק את הקשר בינינו, והרי ספר הזוהר מאיר לנו אך ורק במידת ההתקשרות בינינו.

זאת אומרת, בהתחלה נותנים לנו קשר של הנקודות שבלב, אנחנו מתחילים לקרוא את ספר הזוהר ואז כל הנקודות שלנו, אפילו אלו שהיו נסתרות פעם, מתעוררות ומשתוקקות לגלות משהו חדש ומוסתר. אפילו השם "ספר הזוהר" נותן הרגשה של משהו נסתר. בזמן הקריאה מאיר עלינו האור המקיף ועוזר במקצת לרומם את הנקודות שבלב מעל האגואיזם. בגלל זה אנחנו מרגישים קשר בינינו ושאיפה למטרה הרוחנית המשותפת. תודות להשפעת האור אחרי חודש חודשיים, הרצון האגואיסטי שלנו גדל.

מצד אחד האור מביא לנו התפעלות, ומצד שני האגו שלנו גדל יותר ויותר, התוצאה מכך היא שכל אחד בתוכו מרגיש כובד וכוח המושך אותו מטה. וההצלה היחידה היא לחזק את הקשר בין כולנו, שום דבר אחר לא יעזור.

heb-2010-01-25_rh-zohar_lesson_bb_erev_03.jpg

אנחנו חייבים לחדש את הקשר הזה בכל האמצעים העומדים לרשותנו, מכיוון שאפילו אם במקצת הקשר הזה יתחזק נוכל להתרומם מעל האגואיזם. בזמן שמתגלה לנו הריחוק מהאחרים ואנו מתנגדים למצב הזה, אז באותו הרגע של ההתנגדות, תחזור אלינו ההתפעלות מספר הזוהר. כלומר, באותו הרגע שמרגישים כבדות, אנחנו מייד חייבים להתחיל לחזק איכשהו את הקשר עם האחרים, אפילו בתוך עצמנו עלינו להתחיל לחשוב כמה שאנחנו רוצים להתחבר ולהיות קרובים לליבם ולנשמותיהם של החברים.

ככה זה עובד, כשמשקיעים את כל המאמצים הדרושים ומשתדלים להתחבר בינינו, עד שנצעק שאנו זקוקים לאור המקיף. הרי רק הוא יכול לספק לנו את אותה ההתפעלות כדי שנרגיש שוב את גודל החשיבות של ספר הזוהר. ואז פתאום אותו הטקסט שאנו קוראים בספר הזוהר יהפוך בשבילנו לדבר חי ומציאותי. וכך פעם אחר פעם במהלך הקריאה, נחזיר את עצמנו לחיים.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 25.01.2010


השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest