דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נוף נהדר מהקומה העליונה

נוף נהדר מהקומה העליונה

"עיגולים", זה השפעה, שמגיעה מלמעלה. אבל כאשר ההשפעה הזאת באה אלינו, לרצון לקבל, שאינו משתווה לה בצורה ואינו תואם לה לפי התכונות שלו, אז זה נתפס על ידינו כדבר רע. כאילו שאימא מכריחה אותך לעשות דבר שאתה לא רוצה. היא משפיעה לך טוב, אבל זה נדמה לך כרע.

התפקיד שלנו, זה להעביר כל כך הרבה "קווים", כל כך הרבה נימים בגוף הכללי שלנו, שהם יגיעו לכל תא ותא. בצורה כזאת עובד כל גוף חי. כל הבריאה: הדומם, הצומח והחי, קיימת בהרמוניה מלאה ובצורה נפלאה בין "עיגולים" ו"יושר". אנחנו רק צריכים לתקן את היחס של האדם.

והתיקון הזה צריך להתחיל מלמטה, מהשכבות הכי נמוכות. אנחנו רואים, שכבר התחילו השינויים מלמעלה, מצד הממשלות. הם יהיו מחויבים לעשות "עיגולים": לחלקת הטבות בין כולם, כמו ביטוח לאומי, וכולי. אבל כל זה בא מלמעלה בצורה של "עיגולים", כמו בעולמות העליונים, כך גם בעולם שלנו. מדינה נכונה היא זו שתצטרך לארגן איך שהוא את העבודה שלה בצורה של "עיגולים" כלפי העָם.

לכן אנחנו צריכים להתחיל את החינוך האינטגרלי מהשכבות הכי נמוכות. קודם כל, מפני שהם סובלים יותר מכולם, ולהיטיב את מצבם אפשר רק על ידי המאור המחזיר למוטב. יותר אין להם על מי לסמוך. ולכן אנחנו מגיעים אליהם.

חוץ מזה, מפני שהתיקון צריך להיות ממטה למעלה, מהחסרונות והרצונות הקטנים והפשוטים ביותר, שמתחילים להתקשר בצורה של עיגולים. כאשר אני מתקשר עם ה"עשירייה", עם הקבוצה שלי, אז אני בזה ממלא אותה. הקבוצה, שהופכת להיות לאחד שלם, ל- "1", עולה לדרגה יותר עליונה, לדרגה איכותית חדשה ומתחילה לעבוד שם כ"יושר" כלפי העיגול החדש שקיים בדרגה יותר עליונה.

אנחנו תמיד עולים בצורה כזאת. עיגול שנבנה על ידינו בדרגה תחתונה, הוא שווה ליחידה אחת "דיושר" בדרגה עליונה. כך אנחנו כל פעם עולים, בכך שהופכים "יושר" ל"עיגולים".

ברגע שאנחנו מתחילים להתקשר לעיגול, אנחנו מגיעים לשלמות ומקבלים את השפע, את האור. לא חסר לנו כלום. כמו שבעל הסולם כותב במאמר "ההסתר והגילוי של הבורא", שאדם רואה את החברים סובלים ממחלות מעוני, ולאחר התיקון הוא פתאום רואה שהם כולם מוצלחים, בריאים ועשירים. שינוי כזה מתרחש בזמן העלייה למדרגה חדשה, למצב החדש.

לא מובן לנו כיצד זה אפשרי, אבל זה מה שיקרה. אין תיקון אחר של העולם, אלא על ידי שינוי ותיקון התפיסה. בעולם קיים שפע אין סופי, ואנחנו רק צריכים לעלות ולראות בדרגה יותר עליונה את העולם השלם. אל תנסה לעשות איזה שהם שינויים ותיקונים בעולם בדרגה שלך, זה לא יעזור. כמה שאתה תשקיע יותר, כך אתה יותר תסבול ויותר תפסיד.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 11.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הפשטות הגדולה של השלמות העגולה
עיגול שמורכב מאינסוף קווים
הקבוצה היא עיגול שבמרכזו הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest