דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נוסעים בעקבות האור

נוסעים בעקבות האור

Laitman_2011-09_6649.jpg

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", אות פ"ג: "ובכל מצוה שבתורה הקדושה, שכבר קיים אותה מתוך היגיעה מבחירתו, זוכה ורואה בה, את שכר המצוה, המיועד לו לעוה"ב".

נאמר, "יגעתי ומצאתי". השכר מגיע לאדם לא עבור פעולה מסוימת, אלא הוא מגיע בתור "מציאה". אבל הוא מגיע לאחר יגיעה שאותה חייבים לתת עד הסוף.

יחד עם זה, היגיעה היא לא התשלום בקופה לפני קבלת הקנייה. אלא לאחר שאתה מסיים את היגיעה, אתה מגיע לחיסרון הנכון ובו אתה מרגיש את הגילוי. זה אומר שבסופו של דבר אנחנו עובדים על החיסרון, כדי שהוא "יצטייר" בנו, יתגלה בנו בהתאם לאור.

אם כך, מדוע זה נקרא "יגעתי ומצאתי"? אני עובד כדי לרכוש חיסרון, ובו אני מגלה את המילוי. האם יוצא מכך שזאת בכלל לא מציאה אלא תוצאה ישירה מהמאמצים?

העניין הוא שגם החיסרון שאני רוכש הוא מזויף. הוא לא תואם למילוי שהוכן עבורי. אני מתקדם בחושך, ועד לרגע האחרון אינני יודע מהי השפעה ומה הצורך בה. אני פשוט עושה כל מה שאני יכול.

וזה מה שנדרש מאיתנו: אנחנו דורשים, צועקים, רוצים. "לא מגיע לנו? כן מגיע! אתה לא רוצה לתת? תיתן בכל זאת!". העיקר לא לעזוב את המאמצים, ולהכניס בהם כמה שיותר רגש ושכל. בסופו של דבר אין ספק שנמצא את ההשפעה, אבל הדרך אליה עוברת בחושך, ועל כך בעל הסולם מזהיר אותנו מראש.

יתר על כן, לפי מידת ההתקדמות, ההפרעות הולכות ומתחזקות והבלבול גובר, ואנחנו צריכים להיות מוכנים לזה.

לפנינו הכנס במדבר. זה לא פיקניק, אלא עבודה, מאמצים פנימיים רציניים מאוד שדרושים להתקפה. אני לא לוקח איתי שום דבר, חוץ מההכנה, כדי שבמשך שלושה ימים אחזיק את עצמי במחשבות על החיבור ועל איך שהחיבור הזה יביא אותנו לתכונת ההשפעה. דרוש כאן כזה לחץ, שבעזרתו נגלה את האור העליון. בשביל זה אנחנו נוסעים.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 08.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תשאיר בבית את ה"אני" שלך
מכל אחד לפי יכולתו, לכל אחד – אין סוף
הנס שעומד לקרות או-טו-טו…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest