נוסחת הקיום הנכונה

שאלה: אנשים רבים רואים שהעולם הזה מתדרדר אל החושך והיו רוצים להציל אותו. אך המילים שלך על אהבה לזולת והחיבור לא נראים להם מציאותיים. וכשאתה מזכיר את הבורא, הם בכלל קושרים את זה לדת ואינם רוצים לשמוע הלאה. אז כיצד להסביר לבני האדם?

תשובתי: חכמת הקבלה, זהו מדע טבעי ולא דת. וניתן להסביר אותה ברמה המובנת לכל אדם. אתה מודֵה שהעולם שלנו הפך להיות אינטגרלי וגלובלי? אתה רואה שבעולם הזה קיים כוח כללי שמנהל אותו? הרי אנחנו מגלים כיצד הכול מחובר זה עם זה באופן שאינו ניתן להפרדה ומתפתח בשלבים מסוימים מוגדרים. לא ידוע לנו מה יקרה ברגע הבא, אך בטבע בהחלט הכול מחושב ומתוכנן. ואנחנו יכולים להשתמש בכוחות המושרשים בטבע.

כל הטבע מחובר למערכת יחידה, אז בואו נתחבר גם כן ונהפוך למערכת אחת! בזה אנחנו נמשוך אלינו השפעה חיובית מצד הטבע. אני לא מדבר על שום דבר מלאכותי, אלא להיפך, אם אנחנו רוצים להשתמש באיזה שהם כוחות של הטבע, אנחנו חייבים להתקרב לאותן התופעות, להפוך להיות דומים להן ולקבוע ולהתקין קשר עימהן. החוק הזה פועל בהתאמה לכל, לכל סוגי כוחות הטבע: לאלקטרוסטאטיים ומגנטיים, ליותר מורגשים ולנסתרים.

ככל שההידמות וההשתוות שלנו גדולה יותר לכוחות האלו, כך חזק יותר אנחנו יכולים לנצלם ולהרגיש את השפעתם. ככל שאני יותר קרוב אליך במחשבותיי, כך טוב יותר אני מרגיש אותך, מחובר אליך חזק יותר ואנחנו יכולים להפוך להיות קרובים, להבין זה את זה ולעזור זה לזה.

כלומר עלינו להבין את הדברים הבאים:

1) אנחנו נמצאים בתוך הטבע כחלק אינטגרלי שלו ולא כבעלי בית שלו, אשר גבוהים יותר ממנו.

2) עלינו להכיר בעובדה שכולנו מחוברים יחד, שעל זה גם מעיד כל המדע המודרני.

3) אנחנו החלק המקולקל ביותר בטבע, שמוביל את הטבע לשואה ואסונות, וכל שאר הטבע, חוץ מאיתנו, נמצא בהרמוניה, ואם קיימות שם בעיות זה רק בגללנו.

לכן, עלינו למצוא את הנוסחה הנכונה לקיום! וכולם יסכימו שהנוסחה הזאת היא השתתפות הדדית, קשר הדדי, כפי שמחייבת אותנו המערכת האינטגרלית הכללית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 24.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
המחזור של הטוב בטבע
אהבה היא הנשק החזק ביותר
המכות האחרונות של פרעה מודרני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest