דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נוסחת החיבור בין דומה לדומה

נוסחת החיבור בין דומה לדומה

שאלה: אם ביחסים בין החברים מתגלים דברים לא נעימים, כמו שנאה, כיצד לקשר את זה למטרה?

תשובה: אין שום דבר בחיי האדם שלא מקדם אותו למטרה. אפילו אם הוא לא מתעסק בקבלה ובתיקון בצורה הכרתית, הוא בכל זאת מתקדם, אך עדיין ללא מודע. ויש אנשים שהתגלה בהם הקשר למטרה, והם מפתחים אותו באופן עצמאי. אבל כל העולם מתקדם לאותה המטרה, ואין בו שום דבר מקרי שלא שייך אליה.

הכול נקבע מראש, ואי אפשר לשנות שום דבר, חוץ מהיחס שלנו למה שקורה. ודווקא היחס הזה משנה את כל התמונה.

זמן, תנועה, מקום, מה שקורה לך כרגע, כל זה אתה משנה על ידי היחס שלך לדרכך. אי אפשר לשנות לא את הדרך עצמה, לא את התהליך עצמו, ולא את הצעדים של העולם. אבל על ידי כך שאתה משנה את היחס שלך אליו, אתה משנה את צורת ההתקדמות שלך לצורה הפוכה שמתגלה בך, בתוך תפיסתך המשתנה.

היחס בין האור והכלי נשאר ללא שינוי, אבל אתה תקבל אותו בהתאם לכך עד כמה אתה תצליח לסדר את הקשר שלך בין האור לכלי בזכות הכוונה שמקשרת ביניהם. אם הכוונה הזאת, הנוסחה הזאת, שקובעת את הקשר בין האור לכלי, נקבעת על ידי הבורא, אתה מרגיש אותה כסבל, עד מלחמות והשמדה.

אם אתה לבד מקשר בין האור לכלי על ידי הקשר העדין שמחבר בין דומה לדומה, אפילו זוכה להתלבשות של האור בכלי, אז אתה מרגיש את זה כ"דרך אחישנה", כהתאמה לבורא שמתלבש בך בהתאם להסכמה ההדדית ביניכם.

כאשר אתה עובר לתפיסה הזאת, אתה רואה שאתה כל הזמן היית במצב המתוקן מלכתחילה, ורק עכשיו גילית אותו, והוספת לזיווג הראשוני בין האור והרצון את ההשתתפות שלך, את ה"מסכים" שלך.

מתוך השיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 13.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כל הפרטים נחוצים להתקדמות
חובתו של האדם לעשות טוב
תגנוב מהאגואיזם שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest