דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נוסחת החזרה אל הטוב

נוסחת החזרה אל הטוב

laitman_2010-11-23_8256-70.jpg

אדם שפותח את ספר הזוהר, פותח אותו, כדי לגלות את הבורא. כיוון שחכמת הקבלה לפי הגדרתה, זו שיטה לגילוי הבורא לנברא בעולם הזה. אחרת לשם מה בכלל ניתנה חכמת הקבלה וכל התורה. הבורא מתגלה ברצון של השפעה ואהבה באדם, הרצון הזה דומה לבורא לפי התכונות, ומתגלה בו, בהתאם לחוק השתוות הצורה.

ולכן, הבורא, זו תכונה להשפיע ולאהוב, כוח השפעה ואהבה, "טוב ומיטיב". כיצד אנחנו יכולים להשׂיג רצון להשפיע ולאהוב, של טוב ומיטיב? אם אנחנו מתחברים בינינו, למרות כוחות הדחייה האגואיסטיים ההדדיים של כל אחד, ובונים רשת של קשר טוב בינינו, מעל לרשת השׂנאה, רשת שבה כל אחד ביחס לאחרים, הוא טוב ומיטיב, משפיע ואוהב.

כיצד אנחנו עושים זאת, אם כל אחד מאיתנו הוא בסך הכל אגואיסט קטן? – אנחנו קוראים את ספר הזוהר, שבו מדובר על המצבים המתוקנים שלנו, שבהם הקשר הטוב בינינו מחבר אותנו, ורוצים, שזה יתממש בנו. במקרה כזה, אנחנו מקבלים התרשמות מהמצבים הטובים והמתוקנים שלנו, שכבר קיימים בנצחיות. ההתרשמות הזאת, השפעת הכוחות מהמצבים המתוקנים שלנו על המצב הנוכחי שלנו נקראת "אור מקיף", או "האור המחזיר למוטב".

ואז, לפי הנוסחה "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין… המאור שבה מחזירם למוטב" (הרב ברוך שלום הלוי אשלג, הרב"ש, מאמרי שלבי הסולם, "מהו תורה ומלאכה בדרך ה'"), אנחנו חוזרים למקור, לטוב ומיטיב, ומגלים את הבורא, שהוא טוב ומיטיב, השורש שלנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תוכיח שאתה רוצה להיות טוב!
במרחק שלושה שלבים מכאן…
הדרך לגילוי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest