דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נוסחת החדירה לעולם העליון

נוסחת החדירה לעולם העליון

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 4

הקבוצה הקבלית מבוססת על החוקים של המדרגה הבאה. לכן אנחנו מתאספים יחד, כדי ליצור כאלה תנאים. אנחנו משחקים ב"עולם הבא" ומייצבים בינינו כאלה יחסים הדדיים וקשרים, אשר בסופו של דבר יתגלו כ"עולמות", שעליהם אנחנו לומדים בחכמת הקבלה.

"עולם העשיה", זה העולם הראשון שאליו אנחנו צריכים להיכנס ולהרגיש אותו בינינו. להימצא ב"עולם העשיה", זה אומר, להיות תואם לחלוטין לדרגתו לפי המבנה הפנימי שלנו: לפי הרצונות והמחשבות שלנו, לפי הרגש (לב) והשׂכל. לכך מוקדשים המאמרים של הרב"ש, שמסבירים איך אנחנו צריכים להתחבר כדי להרגיש בינינו את העולם הרוחני.

למעשה, אנחנו לא עולים לשום מקום. אנחנו עולים לפי הגובה האישי הרוחני שלנו, כלומר בגובה של הקשרים בינינו. אחר כך בינינו ישתנה היחס של ההרגשות, הקשר ההדדי יהפוך להיות גדול יותר, חדור הדדית. אנחנו לא נתייחס סתם בצורה אגואיסטית זה כלפי זה, אלא נצמצם את האגו שלנו, נבטל אותו מתוך הקשרים שלנו לפי העיקרון של "אל תעשה לחברך, מה ששנוא עליך". באופן כזה, אנחנו כבר מתחילים להרגיש את העולם העליון.

אחר כך אנחנו מתחילים להתחבר בינינו, להיכנס למצב של חדירה הדדית, ליצור מערכת הדדית, ובהתאם לכך להרגיש בינינו מילוי בצורה של האורות: נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה. זה תלוי בכך, עד כמה האגו בינינו יגדל, ואנחנו בניגוד אליו נתחיל להתחבר בינינו, נשתדל לנטרל את האגו ואפילו להשתמש בו לצורך חיבור הדדי, ככוחות מנוגדים שנכנסים ביניהם לקשר הדדי ויוצרים התלכדות.

תתארו לעצמכם, שאלפי בני אדם מהקבוצה שלנו בכל רחבי העולם ירגישו התלכדות הדדית. כזאת מערכת רב קוטבית רצינית כבר מהווה בפני עצמה חברה אינטגרלית. האגו שוב גדל, ואנחנו מתחברים עוד יותר וחודרים הדדית זה לתוך זה.

מה גם, שהאגו גדל לא סתם מבחינה כמותית, לפי הגודל, אלא גם איכותית: הוא מתגלה בנו בכל מיני צורות חדשות שבכלל אינן ידועות לנו. אני פתאום מתחיל לשים לב שבאחרים ישנן דקויות שהפוכות לי ודוחות אותי, שלא שמתי לב אליהן קודם לכן, זה האגו שמתגלה בי ונותן לי כאלה הרגשות! פתאום נדמה לי שהאגו בחבר שלי נהיה פי אלף יותר גדול, ואני לא יודע איך לגשת אליו, לכזה "שעיר" ו"דוקרני". ולעצמי אני נראה כזה עדין ורך. אני לא יודע מה לעשות איתם ועם עצמי.

אם נסתכל על התמונה הזאת לא מלמטה, אלא מלמעלה, מצד הבורא, אז אפשר לראות שהוא נותן לי את כל התנאים האלה דווקא לצורך ההתקדמות שלי. מצידו הם הכרחיים, ומצידי נשאר להוסיף אליהם את התיקונים שלי המספיקים כדי לעלות למעלה.

במאמרים של הרב"ש ניתנות עצות כיצד להתחבר עם החברים. הן כולן נובעות מאותו העיקרון האחד "ואהבת לרעך כמוך", מפני שהחוק הזה הוא של המדרגה העליונה, שבה אנחנו לגמרי מתחברים ברצונות ובמחשבות שלנו.

התכונות שלנו משלימות הדדית זו את זו, בכך שיוצרות רצון אחד שלם, שמלכתחילה נברא על ידי הבורא, אבל עכשיו כל רצון מתגלה לנו פי תר"ך (620) גדול יותר, מוגדל בהרבה פעמים ומוכפל בכל השאר. את הנוסחה הזאת אי אפשר לתאר, כי היא נותנת כזה מצב איכותי, שנקרא "עולם אין סוף". לזה אנחנו צריכים להגיע.

מתוך שיעור מס' 4 בנכנס בנובוסיבירסק, 08.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משחק על האמת החדשה 
ההתחלה של כל ההתחלות
לא לתת לחבר לסטות מהדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest