דף הבית / משבר עולמי / נוסחה חדשה להצלחה

נוסחה חדשה להצלחה

laitman_2010-03-12_9584-70.jpg

שאלה: המכאניקה של התפתחות הרצון בעולמנו היא פשוטה, ויש לנו בזה ניסיון של אלפי שנים. מהו הדבר החדש אשר אותו נותנת לנו חכמת הקבלה בניצול הרצון?

תשובתי: חכמת הקבלה נותנת כוונה, אין לנו צורך יותר בשום דבר! הבורא ברא רצון ליהנות ומעורר אותו להתפתחות. הרצון הזה הוא אגואיסטי ורודף באופן קבוע כדי למלא את עצמו ברצוי. כך מתנהגות דרגות דומם, צומח וחי.

אך כעת, כאשר כבר התפתחנו באלפי שנות ההתפתחות שלנו עד לדרגת "מדבר", דרגת האדם, זו כבר דרגה אחרת לגמרי. האדם אינו תלוי בדרגות דומם, צומח וחי. עבורו העיקר היא הכוונה: "בשביל מה" יש לי את הדומם, צומח וחי? בשביל מה אני חי? לכן מופיעה בו השאלה על משמעות החיים, איתה הוא מגיע לחכמת הקבלה. זוהי מגמה שונה לחלוטין. כבר אינני תלוי בכל ההתפתחות הקודמת של הרצון שלי, נו התפתחתי, ומה הלאה? לפני נמצא משהו חדש לגמרי, בלתי מובן ובלתי ידוע.

המשבר של היום באנושות, הוא משבר הנוסחה של ההתפתחות הקודמת שלנו, שכבר אינה פועלת! הסתיימה התקופה שפעלו רק האור והרצון, התענוג והרעב. הגישה הזאת לחיים מיצתה את עצמה, ומה לעשות הלאה, איש אינו יודע.

אני רואה, שיש מילוי, צורך אליו, אך אינני מבין את הקשר ביניהם. פעם זה עבד בצורה מאוד פשוטה: ככל שהרצון שלי יותר גדול, כך התענוג והמילוי יותר גדולים. והיום, אני כל כך רוצה לקבל תענוג, תופס אותו, נהנה לאיזה רגע קט, והכול נעלם. אין כבר אפילו חשק לרוץ אחר התענוגים. אך אני חייב למלא את עצמי במשהו. אתם מבינים איזה אסון זה? האנושות אינה יודעת מה לעשות עם זה. בסופו של דבר זה מביא למלחמות, פשיעה, אכזריות, טרור, הרי כאשר האדם מרגיש כזו ריקנות ועצב פנימיים, הוא מוכן לכל, רק למצוא איזשהו מילוי, אפילו רגעי!

בתקופת מעבר כזאת אנחנו נמצאים. הרצון האגואיסטי סיים את התפתחותו בדרגות דומם, צומח וחי. כעת הוא צריך לגדול כ"אדם", משמע "דומה לבורא", כלומר בצורה חדשה לגמרי, לעבוד בהשפעה, בניגוד לכל מה שהיה קודם. לא מובנת לנו הפעולה הזאת ולא מהיכן לקחת כוחות בשבילה. אין לנו לשם כך לא שׂכל, לא רצון ולא את הסביבה הנכונה. ישנה רק חכמת הקבלה, עבור אלה שגילו אותה לעצמם.

לכן אנחנו משקיעים מאמצים גדולים בהפצתה, כדי לזרז את ההתפתחות ולספק תרופה עוד לפני שהמכה תונחת עלינו. אחרת אף אחד לא יידע מה לעשות עם חייו: לא פוליטיקאים, לא סוציולוגים, לא פסיכולוגים ולא מדענים למיניהם. כולם ירפו את ידיהם ויסכימו לכל סוג של חיים, רק כדי להסתיר את המתרחש ואיכשהו להמשיך…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 30.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לאיזה צד ללכת?
תענוג מפוקפק
ילדים אשר הזקינו

One comment

  1. ישר כח לך ולכל העוסקים במלכה הזאת שניקראת בני ברוך ברכת שלום שנה שבה תיתגשמנה כל תפילותך ונשכיל כולנו ונחבור יחד ללימוד חכמת הקבלה ויחד ניכבוש את העולם ,אוהב אותך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest